Liegen zorgt voor een vrijlating van bepaalde chemicaliën waardoor de slijmvliezen in je neus opzwellen. Verder veroorzaakt doelbewust liegen een verhoging van de bloeddruk. Je opgezwollen neus wordt ook nog eens rood (het Pinocchio-effect). Je voelt dit en wrijft over je neus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Dit is het gevolg van verwijdende bloedvaten in de neus, waardoor deze gaat kriebelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is echter geen garantie, de verwijding van bloedvaten kan ook andere oorzaken hebben, zoals zenuwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, als ik een leugentje om bestwil vertel gewoon omdat het even niet anders kan dan heb ik niet de behoefte aan me neus te gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ze kijken dan vaak ook links naar boven.. vooral kinderen/jongeren