Hoe zijn vele zwarte Amerikanen aan (vooral) Engelse en Schotse namen gekomen ?

Vele zwarten zijn nakomelingen van Afrikaanse slaven ....en hadden die dan geen Afrikaanse naam?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Doorgaans kregen slaven als ze al een officiële achternaam kregen, die van hun eigenaar. En dat waren vrijwel altijd mensen met een Britse naam.

Toegevoegd na 6 uur:
Op verzoek m'n verdere toelichting in de reacties even hierbij geplaatst:
De slaven werden meer als menselijk vee gezien dan als mensen, dat ze al namen hadden deed er niet toe, ze kregen een nieuwe naam, die van hun eigenaar. Meestal ook een Engelstalige voornaam, omdat de Afrikaanse namen ‘vreemd’ klonken in de oren van hun eigenaars, en wie weet ook wel met doel om de mensen los te maken van hun verleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
De vraag uit de toelichting heeft nog een antwoord nodig. Mijn indruk is, dat de vraagsteller het onlogisch vindt dat slaven Engelse achternamen kregen, als ze al een Afrikaanse achternaam hadden. Ik weet er te weinig van om het antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De slaven werden meer als menselijk vee gezien dan als mensen, dat ze al namen hadden deed er niet toe, ze kregen een nieuwe naam, die van hun eigenaar. Meestal ook een Engelstalige voornaam, omdat de Afrikaanse namen 'vreemd' klonken in de oren van hun eigenaars, en wie weet ook wel met doel om de mensen los te maken van hun verleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook nederlandse namen, kijk rond in de surinaamse gemeenschap!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hippo: had je uitleg maar aan je antwoord toegevoegd.
Want dat is een goede toelichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus52: klopt, maar dat gaat over de Surinaamse geschiedenis, en de vraag gaat over de Amerikaanse. Het mechanisme is hetzelfde in elk geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is ook zo.