Hoe voorkom ik op vriendelijke wijze collectanten aan de deur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat ze niet meer aanbellen? Buren van mij hebben een briefje bij de bel, maar die is niet echt vriendelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je beter gewoon vriendelijk de deur open kan doen en zoals een normaal sociaal mens 'nee' zeggen, of aangeven dat je al collecteert of dat je geen geld hebt of welke reden dan ook dat je niet kan/wilt geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Dat je al collecteert' moet zijn: dat je al doneert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja doe open met een collecte bus en start een verhaal over kindjes in afrika en of ze iets willen geven aan het goede doel. Als ze nee zeggen zeg je: oke prettige dag verder en dan doe je de deur dicht. Moet je hun gezicht kijken echt om te gillen!

Antwoorden (4)

Er bestaan anti-collecte stickers. Vergelijkbaar met de anti-reclamestickers. Zie de link. Als ze toch aanbellen, kan je altijd nog vriendelijk, maar duidelijk zeggen dat je niet geïnteresseerd bent of niet wilt doneren. Wens ze verder een prettige dag of veel succes o.i.d. Werkt ook bij Jehova's getuigen o.i.d. Vooral duidelijk zijn en niet de discussie aangaan. Dat kan echt op een vriendelijke manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat iets mooiers dan de anti-collecte cq nietaanbellen sticker. Het gaat er toch om dat je wel wilt doneren maar hiervoor niet gestoord wilt worden aan de deur en je zelf bepaalt aan wie en wanneer. De GoedeDoelenSticker speelt in op de toenemende irritatie aan de deur. Dankzij de GoedeDoelenSticker kan de consument gewoon blijven doneren maar dan aan een doel van haar of zijn eigen vrije keuze én laten zien dat zij geeft, zodat collectanten niet meer hoeven aan te bellen. Voor de goede doelen zelf een groot voordeel, want zij besparen veel geld (tot wel 60%!) en hoeven minder collectanten te werven. Voor de consument het grote voordeel dat er geen collectanten meer aan de deur hoeven te komen, er geen cash geld meer over straat gaat en zij kunnen doneren aan het fonds van hun eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind er niets mooiers aan (die andere sticker zegt ook iets over degene die daar woont) en al die stickers maken maar onduidelijkheid. Het is voor iemand die aan de deur komt echt niet duidelijk meer. Als postbode heb ik al last van al die verschillende ja/nee stickers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met zo'n sticker zou ik liegen, ik steun namelijk geen goede doelen buiten mijn eigen portemonnee.
Je kan een "bel niet aan" sticker via internet gratis krijgen. En er komt (zeggen ze) een "bel niet aan" register. Net als het "bel mij niet" register voor de telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan krijg je dat andere belangrijke mensen niet aan bellen en/of de collectanten gaan kloppen..
Een simpele sticker om van al het gezeur af te zijn,ik heb hem zelf ook op mijn deur.
Gewoon via internet uitgeprint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus ! heb jij al een keer verteld, dat het werkt, herinner ik mij !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je jodokus,ja het werkt zeker.