Miljoenen of zelfs... miljarden zijn gemoeid bij hulpverlening in acute nood. Maar, waar liggen hierin de prioriteiten?

Welke (financiële) afweging wordt hierin gemaakt? Wij Nederlanders hebben tot nu toe 6,5 miljoen euro voor de dieptrieste catastrofe in Haïti bijeengebracht.
Maar...., onze financiële sector óók in de 'problemen', wordt van overheidswege gesteund met vele miljarden (voor de duidelijkheid: 1 miljard=1000 miljoen).

Zie ik de verhoudingen verkeerd.....?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een financieel probleem in Nederland is het alleen de Nederlandse overheid die geld erin pompt. Bij een ramp zoals in Haïti helpt de hele wereld. Als elk land een bedrag geeft dat in verhouding staat met onze 6,5 miljoen dan komt er toch nog hopelijk genoeg geld voor alle benodigde hulp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal voor ieder land verschillend zijn.Alhoewel wij als Nederlanders nooit eens horen als andere landen ook een donatie doen.Het rijke westen word altijd gezegd,maar zijn we dat ook.Dat steunen van banken is ook afschuwelijk maar dat steunen zal wel weer zijn om geen gezichtsverlies te lijden tegenover andere landen.Nederland zal en moet koste wat het kost nr. 1 op de lijst staan van barmhartige samaritaan.Of het kan?De tijd zal het lerenMaar deze hele situatie word door het overgroot gedeelte van de Nederlandse bevolking beslist niet gewaardeerd en ook niet getolereerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel in de EU als de VN zijn afspraken gemaakt over de hoeveelheid geld die landen aan ontwikkelings hulp moeten geven.
Alle 'cijfertjes ' kan je terug vinden in de link hieronder.
Nederland geeft samen met Denemarken Zweden en Luxemburg, méér dan de gestelde norm, andere landen zitten er vaak onder.