Wat zijn steekhoudende argumenten tegen het hebben van een swingerscafe op de karmesutra beurs?

De fractie van de ChristenUnie in de Utrechtse gemeenteraad is tegen de aanwezigheid van een darkroom op de Kamasutrabeurs, dit weekeinde in de Utrechtse Jaarbeurs.

Bezoekers kunnen tegen extra betaling het Swingerscafé in en hebben daar de gelegenheid seks te hebben met anderen.

http://www.nu.nl/politiek/2165287/christenunie-darkroom-kamasutrabeurs.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sja, het steekhoudende argument voor de christen unie is natuurlijk dat sex iets is dat alleen mag binnen het huwelijk. Dus swingen (wat wijst op sex met anderen, maar het hoeft niet!) is wat hun betreft een uitvinding van de duivel. En natuurlijk moet je tegen de duivel strijden waar en wanneer je kunt.

Echter hebben we in Nederland een (theoretische) scheiding van kerk en staat, dus mag dit geen basis zijn voor een verbod. Nu bestaat al jaren de verplichte Christelijke zondagsrust dus misschien krijgen ze dit er ook wel doorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik snap niet waarom jij en ik op zoek moeten gaan naar (steekhoudende) argumenten tegen erotisch vermaak.
Die zijn er namelijk niet.
14 jaar geleden
Steekhoudende argument? Wie is de eigenaar van de beurshal? Als dat de gemeente is dan vind ik dat de gemeente het recht heeft om te zeggen wat er wel of niet gebeurt.

Het zou een bron van verstoring van openbare orde kunnen zijn.

Gevaar voor de volksgezondheid.

Geslachtsgemeenschap in openbare gelegenheden of in het openbaar is verboden.