Vormen robots een gevaar voor onze werkgelegenheid,in de nabije toekomst?

De automatisering gaat maar door en door,en men heeft het liefst een robot omdat men dan geen mensen nodig heeft.
Blijft er nog wel werk over voor onze kinderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja, wat zal er gebeuren als een robot technische mankementen zal vertonen. Zal de ene robot de ander weer repareren. Of ligt daardoor de hele productie stil.

Denk toch echt wel dat er nog veel werk zal blijven waar mensen voor nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiteindelijk zal de ene robot de andere repareren, maar ik denk niet dat wij dat nog meemaken. Maar ze zijn er al wel mee aan het testen, voor robots die de ruimte in moeten daar zichzelf dupliceren en repareren net zolang totdat alles vol is :p

Andere antwoorden (6)

Met de vergrijzing zal er meer dan genoeg werk zijn: De hoeveelheid werkers neemt afen de banen in zorg nemen toe. Er zijn zeer veel banen die niet in de nabije toekomst door robots vervuld kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is 30 jaar geleden al gesteld en was een flink issue, alleen toen was er nog geen GV waarop dat kon worden gepubliceerd.
Ook is daarna diezelfde vraag gesteld over de computer, of die geen werkgelegenheid zou wegnemen.

Inmiddels weten we beter. Alles wat automatisch kan worden gebouwd, is preciezer en goedkoper. En dat heeft alleen maar zin als al die geproduceerde artikelen kunnen worden verkocht, en daar is nou de stijgende welvaart weer een prima middel voor. Want we consumeren ons allemaal helemaal een slag in de rondte, en dat heeft als gevolg dat we al die robots nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men loopt sinds het begin van de Industriële Revolutie te roepen dat mechanisatie en automatisering een gevaar voor de werkgelegenheid vormt. Gezien dat we niet massaal zonder werk zitten, lijkt me dat wel meevallen. Machines zijn wel goed in het snel uitvoeren van steeds herhalende patronen. Maar wanneer er iets misgaat, is het toch een mens die het probleem mag oplossen. Nee, mensen zullen altijd nodig blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog wel ja...
Robots worden voornamelijk ingezet in de industrie. Dus in plaats van lopende band werk.
Als je dit een leuk baantje vind, dan wil je ook vast wel veger worden in het park. Dus er zijn nog zat leuke baantjes over hoor.

In China wordt zelfs de snelweg met een heksenbezem geveegd. Daar hebben ze voor ieder wat wils aan baantjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maken van robotten is duurder als je het om gaat rekenen.Plus dat een robot geprogrammeerd moet worden en dat kunnen robotten volgens mij niet bij elkaar.Zou trouwens nog duurder worden en als er geen werk voor is is het een 3dubbele strop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Robots zijn geen gevaar voor de werkgelegenheid, ze maken juist nieuw werkgelegenheid...

Die moeten gemaakt worden, ontwikkeld worden, gaan kapot, moeten worden geüpdate enz enz... Nee levert alleen maar arbeidsplaatsen op...