hoe komt "official" over voor een naam?

ik ben een beginnend muzikant die dus heel onbekend is, maar op mijn twitter en youtube accounts heb ik official voor mijn gebruikersnaam staan, komt dit misschien een beetje genant over voor een heel onbekend persoon? en komt het misschien een beetje arrogant over? (zovan, kijk mij de officiele en enige echte zijn.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef jou alvast een official+ voor jouw inspirerende vraag ;-) Anyway, Have Fun Anyway!!!

Antwoorden (3)

Persoonlijk zegt mij die term niets. Er staan zoveel video's op youtube waarbij staat dat het "official" zou zijn, maar het verschil met andere video's waar dat niet aan toegevoegd is is mij niet duidelijk. Het is veel belangrijker of hetgeen een persoon aan muzikaliteit laat horen boeiend is, of dat je na een paar maten op stop drukt omdat het afgrijselijk klinkt. Het zou anders zijn als je er zoiets als "cum laude afgestudeerd aan het conservatorium" aan toevoegde. Dan is dat wel protserig.
Amadea
11 jaar geleden
Op mij komt het overdreven over. Ik zou het dus niet doen. Bovendien zegt het helemaal niks, want ook de niet officieele jij had dit voor zijn naam kunnen zetten. Fans en toekomstige fans hebben dus niks aan deze toevoeging.
11 jaar geleden
De naam official roept bij mij uiteenlopende reacties/gevoelens op.

Enerzijds roept die naam zelfzekerheid, klasse, lef en de absolute wil tot efficiëntie op.

Doch daarnaast komen onmiddellijk de volgende zaken naar voor.
Hoe origineel is deze naam?
Heel vaag lijkt het mij dat die naam al meermaals gebruikt werd/wordt door andere artiesten.
Dat zou je zelf kunnen uitzoeken door te Googlen.

En ook...
Hoe goed voel Jij je zelf bij deze naam?
Wat roept deze naam bij Jou op als je hem gebruikt?

Want dàt is volgens mij het allerbelangrijkste, dat Jij je verdomd goed, ja zelfs haast High gaat voelen als je die naam leest, hoort, proeft enz.

Wànt...
als jij dàt voelt dan maakt hetgeen wij daarover denken helemaal niets meer uit omdat jij in dat soort situatie ook gewoon héél goeie muziek gaat maken waarbij Jij, Jouw muziek en Jouw naam gewoon ineenvloeien alsof het altijd zo is geweest... alsof het écht zo moest zijn.

Misschien is het een optie om bijvoorbeeld iets toe te voegen aan de naam Official?!

Bijvoorbeeld:
Official-C
of
Official-Me
of
Official-Y
of
Official-Dutch

of

Dit is gewoon een impulsief idee dat al schrijvende in me opkwam.

Misschien heb je er iets aan, misschien op dit moment ook niet.
Laat het gewoon even bezinken en je komt er zelf wel uit als JIJ élke dag opnieuw naar de taal van JOUW Hart luistert.

Want dat is waar dit soort artistieke zaken uiteindelijk altijd om gaat, toch?

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me