Wat heb je aan een vechtsport op straat?

In de ring van een sportschool zijn er spelregels en eer'code's en tref je d.m.v. selectie altijd een gelijkwaardige tegenstander maar van dit alles heeft een straatvechter nog nooit gehoord en is het maar net wie je treft

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Of je iemand tegenkomt die jou iets wil aandoen weet je nooit vooraf. Als jij een vechtsport beheerst zul je veel zelfverzekerder overkomen en zal de belager een ander slachtoffer (tegenwoordig helaas steeds vaker een weerloze oudere) uitkiezen. En maakt hij dan toch de fout om jou iets aan te willen doen, dan kun je de technieken gewoon toepassen omdat je het recht hebt om jezelf te verdedigen. Doe dat laatste dan wel gedoseerd, want je zult het eerste slachtofffer niet zijn die door de aanvaller wordt aangeklaagd omdat je hem auw deed.
11 jaar geleden
Als je aangevallen wordt op straat kun je het beste kiezen voor vluchten, als dat mogelijk is. De aanval dus niet beschouwen als een mooie situatie om alle technieken die je op de sportschool hebt geleerd eindelijk eens in praktijk te kunnen brengen. Kies je voor de tegenaanval dan zal het geweld proportioneel moeten zijn en in ieder geval moeten stoppen als de aanvaller zich heeft overgegeven of weerloos is gemaakt. Bovendien moet daarna de ppolitie worden ingeschakeld. Ga je desondanks door met je superieure vechtkunsten dan ben je zelf ook strafbaar.
Computoon