hoe kan ik kinderen in arme landen helpen?

ik ben 16 jaar als ik op tv reclames zie van arme kinderen die bijna dood gaan van de honger dan vind ik het zo erg dat ik niks kan doen om te helpen. want ik mag geen geld doneren van mijn ouders. is er een manier waardoor ik toch iets kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een + voor jouw nobele intenties ;-) Liefs en veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kan sponsoren. Dat ga ik ook doen. En je kan er voor bidden

Antwoorden (6)

Wat goed! Je kunt met mensen natuurlijk zelf geld inzamelen, met sponsorloop e.d., dan kun je dat geld doneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat goed dat je wilt helpen!
als je t-mobile hebt dan kan je via my t-mobile je punten weggeven aan war child en per 15 punten geef je 0,50€ en je kan zoveel als je wilt geven als je bijv je abonnement betaalt of opwaardeert dan krijg je punten.
Je kan ook sponsorlopen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste jongen / meisje
In principe heb je die kinderen al geholpen. Door je intentie
Dat is veel belangrijker dan geld. Dus onthoud door dat je het graag wil en het toch door welke reden dan ook niet kunt, heb je toch gegeven.
En dat is heel belangerijk. Wees blij dat je dat niveau van denken nu al hebt ontwikkeld nog lang niet iedereen kan dat.

Groet,
Hassan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet zeggen dat de intentie belangrijker is dan het geld maar dat ze beiden een gelijke waarde hebben.
Maar ik begrijp wat je bedoelt dus iedereen blij ;-) + Groetjes
Lieve vraagsteller, jij kunt helaas in je eentje dez honderden duizende kinderen niet helpen helaas, dat kunnen wij (alle volwassenen in heel Europa) nog niet eens.

Geld doneren is maar zo'n piepklein beetje per kind wat al tientallen jaren voortduurt en de armoe wordt er geen cent minder.
Bovendien zijn steeds meer mensen argwanend om geld te doneren omdat de personen erachter hiervoor ook voor een deel beloond willen worden in enkele gevallen. Om welke instanties het gaat is altijd maar onzeker en is dat dus ook niet altijd veilig, dan komt jouw geld bij de verkeerde terecht, de oprichter of de corrupte regering in die betreffende landen.

Om toch een kind gelukkig te maken kan je later als je later18 bent en spaargeld hebt eens op vakantie gaan naar een arm gebied, je kan die mensen helpen met voedsel wat je daar voor hun kunt kopen en zelf geven, je kan zelf kleding meenemen wat je niet meer draagt en dit zelf geven, meer kun je helaas niet doen hoe triest ook.

Je kan als volwassene een kind adopteren daarvandaan, maar dan haal je het bij de biologische ouders weg en de kans dat het later alsnog weer wordt uitgezet is heel groot.

Dit noemen we machteloos staan, daar zitten we allemaal mee. Daarom is het ook vreselijk dat er mensen zijn wier leven alleen maar om geld en luxe draait. Dat er hier mensen zijn die ongelukkig voelen als ze geen laptop of wil of playstation hebben.

Arme mensen en kinderen zijn er ook in nederland, in tehuizen, door de ouders afgestaan of van hun afgenomen of weeskinderen, hier kan je wel beginnen. Niet om al jouw verdiende centjes hierin te stoppen maar gewoon je liefde geven, je aandacht geven, vriendschap en misschien als je verdient af en toe 2 euro geven zodat ze kunnen sparen voor als ze groter worden. Probeer je vriend(in)en ook te laten zien wat je doet, misschien groeit je groepje wel en mag je er (als je 18 bent en een vergunning krijgt) zelf je eigen stichting oprichten

Sec6, je hebt je hart op de juiste plek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ter plaatse als vrijwilligster gaan werken.

Eén van mijn Nederlandse vriendinnen vertoeft momenteel reeds 2 maanden in Kenia en heeft als vrijwilligster gewerkt voor het Kilele Junior Foundation project - meer info via bijgevoegde link.

Je kan ook mailen naar de verantwoordelijke (John) en vragen hoe jij op een andere wijze kan helpen. Bijvoorbeeld door jouw contacten aan te schrijven voor sponsoring of vrijwilligerswerk.

Jouw Liefdevolle intenties op zich hebben ook reeds een constructieve impact op eender welke toestand elders in de wereld.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste manier is investeren in je eigen toekomst. Je kunt een studie gaan doen en een beroep kiezen waarmee je ontwikkelingswerk kunt gaan doen. Je kunt ook gaan werken bij een organisatie of je zelfs nu al aansluiten bij een organisatie die ontwikkelingswerk doet, zoals de Oxfam Novib.

Geld is een bepalende factor maar het moet wel goed terechtkomen. Honger en armoede is meestal het gevolg van politiek wanbeleid of anarchie, waardoor geld bij de verkeerde mensen terechtkomt. Ook in die richting kun je eens zoeken of je invloed kunt uitoefenen, bijvoorbeeld bij de jongerenafdeling van een politieke partij.