Info die je misschien helpt:

Wicca is een neo-heidense natuurreligie, in 1954 gepopulariseerd door Gerald Gardner, die het toen 'hekserij' of 'heksencultus' noemde en haar aanhangers 'de Wicca'. Wicca is een (min of meer) georganiseerde vorm van hekserij, maar dit betekent niet dat deze begrippen synoniem zijn.

Wicca wordt ook de Oude Religie genoemd, zonder echter de Oude Religie te zijn. De Wicca is de voortzetting van de Oude Tradities, maar is zelf bijna volledig 20e eeuws. Ingewijden vereren de Grote Moedergodin en de Gehoornde God. Het goddelijke manifesteert zich volgens Wicca in de natuur, en daarom legt deze religie de nadruk op nauwe banden met de natuur. Vandaar ook zijn de seizoenen (de 8 jaarfeesten) en maangetijden belangrijk. De religie is bekend vanaf ongeveer 1950, maar de manier van leven die ook wel hekserij wordt genoemd, is volgens veel wiccans ouder. Wicca kent verschillende stromingen, waaronder de Gardneriaanse en Alexandrijnse wicca.

Oude religies en andere zaken die door de Christelijke Kerk als 'heidens' en 'duivels' werden gezien, zoals kruidengeneeskunde, waarzeggerij (wichelarij) en dergelijke, zijn eeuwenlang onderdrukt. Nadat de wet tegen hekserij in Groot-Brittannië na de Tweede Wereldoorlog werd opgeheven, ontstond onder leiding van Gerald Gardner de eerste wiccabeweging. Hoeveel wiccakennis uit oude religies en tradities werd gehaald, is niet bekend; wat wel zeker is, is dat diverse details door Gardner en anderen zijn ingevoerd en niet direct uit de oude religies komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk maar eens op de link, daar wordt het uitgelegd.

http://www.hydrangeaonline.nl/index.php?pagina=showpagina&subcategorieid=1&categorieid=2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de bank genomen zijn dat aanhangers / beoefenaars van de Wica of mensen die geloven in de magische krachten in de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze noemen zich zo, omdat er een draadje los zit bij ze.
Wat ze ermee doen? Op een bezem rondvliegen, natuurlijk!