Waar let je als eerste op als je een potentiële partner ontmoet?

Ik bedoel in de relationele sfeer. Ogen, uitstraling..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

uiterlijk is het minst belangrijk het gaat er om hoe de persoon van binnen is als dat goed is let je niet meer zo veel op het uiterlijk

tuurlijk let je altijd wel wat op het uiterlijk dat doet iedereen maar het gaat er om wat er van binnen zit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Uiterlijk en of ze humor heeft, een beetje spontaan is en het zou fijn zijn als ze een beetje slim is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben al weer enige tijd gelukkig samen maar dat belet mij niet om hier alsnog te antwoorden langs de lijnen die mij eigen waren, zijn en blijven.

Ogen, humor en vóór alles de capaciteit van iemand om zichzelf te relativeren.

(Dat letten op een lekker kontje gaat volautomatisch overigens maar is wat mij betreft in ieder geval nog nimmer doorslaggevend geweest bij het aanknopen van een relatie. Hoe kortstondig deze vaak zelfs bij voorbaat ook was.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het eerste waar ik naar kijk is de ogen. Die kijken recht in iemands ziel. Bij het kijken naar de ogen let ik op de vorm, de helderheid, de uitstraling, de energie, de kleur en eromheen naar de huid. Als dat allemaal klopt en fijn is om naar te kijken, dan is het mogelijk een potentiële partner. Vrij snel na deze indringende analyse kijk ik naar de billen en benen :o)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of het licht niet via de ogen weer naar buiten stroomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Handen, schoenen en tafelmanieren. Als één van die zaken me niet bevalt, kan het niets worden. Dat leidt op termijn, als een eventuele verliefdheid is verdwenen en liefde zou moeten ontstaan, namelijk de liefde die alle onhebbelijkheden zou moeten bedekken, zeker tot problemen. Onverzorgde of lelijke handen, ik moet er niets van hebben. Afgetrapte en ongepoetste schoenen, ik erger me er aan. Slechte tafelmanieren: laat maar.

Ik kan er ook niets aan doen. Deze dingen bijten. Als deze drie zaken goed zitten, is de eerste hobbel genomen en is een eventuele relatie kansrijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Men let niet bewust op iets. In een fractie van eenseconde registreert je geheugen een totaal beeld en vergelijkt dat met alle opgedane ervaringen.pas daarna ga je meer aandacht besteden bv. aan de stem, aan het gedrag ,aan haar woordkeuze enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als eerste: uiterlijk. Als tweede: aardig.
Maar als 't tweede goed blijkt te zijn wordt 't eerste minder belangrijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Totaal plaatje, ik kijk heel snel of de combi klopt :)