Zijn er voornamelijk autochtone Nederlanders actief op forums als deze?

En als dat zo is waar zitten de anderen dan en waarom?

Toegevoegd na 16 uur:
Ik vroeg me het af omdat van bepaalde sites bekend is dat er vrijwel alleen "blanke kaaskoppen / koppinnnen" of mensen die het Nederlands goed beheersen op zitten.

Allochtoon is ook zo'n stom woord, ook niet duidelijk wat ik er eigenlijk mee bedoelde.

Wat ik bedoelde is niet-Westerse mensen met ook een niet-Westerse wijze van leven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nederland is nog altijd bijna 90% ethnisch homogeen, ondanks het heersende beeld dat het wordt overspoeld door buitenlanders. Dus als er hier 10% van de gebuikers van allochtone afkomst is, is dat ongeveer wat je zou verwachten.

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik ben van de tweede generatie - allebei mijn ouders zijn hierheen verhuist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat er ook een aantal allochtone nederlanders hier actief zijn. Ik ben er namelijk een. Ook al woon ik al 37 jaar in nederland omdat mijn ouders in het buitenland zijn geboren ben ik dus een allochtoon ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook meerdere allochtone actieve leden op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat er best wel allochtonen op dit soort forums mee-tikken ,waarom niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn het voornamelijk autochtone Nederlanders omdat er daar gewoon meer van zijn dan allochtone Nederlanders, maar er zitten ook Nederlanders in het buitenland op en daar ben ik er 1 van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor het is een afspiegeling van de wereldbevolking voornamelijk de Nederlandse... Maar omdat dit sterk door de Nederlandse taal beïnvloedt wordt, zal de kans dat er een allochtoon eraan meedoet net even iets kleiner zijn dan de gemiddelde Nederlander, maar dat geldt ook voor intelligentie... De kans dat de gemiddelde gebruiker bovenintelligent is, is ook groter dan gemiddeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je schrijft dat deel over intelligentie zonder enig voorbehoud, dus als een feit. Ik zag dat gaarne onderbouwd. Er zijn namelijk momenten dat ik daar ernstig aan twijfel. Het is gebruikelijk hier om in geval van twijfel je betoog te onderbouwen met bronnen. Ik ben benieuwd.
De meesten zijn anoniem waardoor deze vraag niet te beantwoorden is.

Je kan niet puur op schrijfstijl of getypte woorden bepalen of iemand autochtoon is of niet.