Welke waren enkele belangrijke personen die protesteerden omdat ze verontwaardigd waren?

Zoals Martin Luther King en Moeder Teresa. Waren er nog andere bekende mensen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

het is andersom, de mensen weden belangrijk omdat ze protesteerden.
Wilhelmina Drucker, die haar naam aan de Dolle Mina's gaf
om een voorbeeld te noemen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie! plus
anneliez
11 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juistem ; beste antwoord tot zo ver. Alleen wat weinig voorbeelden, maar die zitten al genoeg in deze vraag.

Andere antwoorden (5)

Mahatma Gandhi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk, hoe kon ik hem vergeten :P
Heel recent: jonge Pakistaanse activiste Malala Yusufzai. Deze veertienjarige strijdt voor onderwijs voor meisjes.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die had ik inderdaad ook al bedacht. Maar het is voor een schoolopdracht, en info over haar had ik al ergens anders. Maar hier kan het natuurlijk ook nog bij ;^)
Luther, maar dat is al wat langer geleden.

Nelson Mandela, Jan Palach, Che Guevara etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aletta Jacobs. leidde de eerste feministische golf voor rechten van vrouwen en vrouwen kiesrecht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en zij mag niet vergeten worden: heel belangrijk! plus.
tanja nijmeijer, farc, colombia/zuid amerika, zij protesteerde eerst en sloot zich daarna aan bij de farc om te vechten tegen onrecht.
ze is dezer dagen regelmatig in het nieuws i.v.m. vredesonderhandelingen op cuba waarbij ze aanwezig is als onderdeel van de farc-delegatie.