Wat is het verschil tussen nederlandse en buitenlandse scheldwoorden?

Het valt mij op dat schelden wel overal ter wereld wordt gebruikt, maar er moet toch wel verschillen hebben?
Aangezien dat we niet overal in hetzelfde maatschappij leven..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

In Nederland zijn de scheldwoorden erg gericht op ziektes zoals k.. lijder alsmade tering en tyfus blijven niet ongebruikt. De overtreffende trap die ik ooit heb gehoord (naar mijn kop geslingerd) was k...k...lijer.
Een buitenlander kun je niet méér beledigen door het over zijn /haar moeder te hebben. Deze scheldwoorden zijn dan ook meer gericht op de k.. van je moeder danwel dat je moeder een hoer is en jij een hoerenkind. Al typende vraag ik mij af en realiseer ik me of het allemaal wel kan. Met het risico dat het niet kan wil ik wel een paar voorbeelden noemen als er in een reactie om wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk zijn er verschillen. In Nederland zijn de zwaarste scheldwoorden gebaseerd op geslachtsdelen, of beroepen die daar wat mee te maken hebben. In de VS bv zijn de zwaarste scheldwoorden gebaseerd op de moeder van de persoon die ze ontvangt & het gebruik van geslachtsdelen door de ontvanger..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in nederland gebruiken wij vaak allerlei ziektes als scheld woord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlandse scheldwoorden zijn in het Nederlands en buitenlandse scheldwoorden zijn in het buitenlands. Voor de rest zijn er weinig verschillen.
Zo zijn geslachtsdelen in de meeste landen een veelgebruikt scheldwoord; "dickhead, klootzak, cocu.
Ook beroepen zijn een in alle talen vertegenwoordigd als scheldwoord; hoer, curva, puta.
Daarnaast natuurlijk uitdrukkingen als ; merde, shit, conjo die ook allemaal vunzige betekenissen hebben.
Alleen ziektes en scheldwoorden met god zijn denk ik wel landsgebonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen verschil, je schijft die buitenlandse schelwoorden anders, dat wel, maar het doel van een scheldwoord is een ander pijn te doen...

Iedereen gelooft dat scheldwoorden pijn doen, dus als ik een schelwoord gebruik, wil ik jou kwetsen en pijn doen en jij gelooft het en doet precies wat ik bedoel... Vreems is dat toch... Je stopt gewoon met je geloof aan die schaldwoorden en het raakt je niet meer... Zie het als trillingen, woorden zijn niet anders dan trillingen, hoe kun je daar pijn door ervaren... Hoe reageert een hond als je daar een chinees scheldwoord gebruikt, of hoe reageert een Nederlander op een chinees scheldwoord? Je moet eerst samen afspreken, wat precies pijnlijk opgevat moet worden en vervolgens gelooft iedereen het...

Daarom is het zulk een onzin van spreekkoren bij het voetbal... Als je dit zegt, zegt één partij, dan is het stoppen met de wedstrijd... En de andere partij vindt het vervolgens een uitdaging om de wedstrijd te stoppen omdat juist die woorden VERBODEN zijn, zo gaat het spel verloren... Net zoals wat er nu speelt in GV, zonder namen te noemen, gaat het spel kapot door de regels ter discussie te stellen en je steeds te beroepen op de regels... Waanzin is dat en ik doe er niet aan mee... Ik geloof het gewoon niet meer, iedereen mag mij uitschelden... Iedereen moet maar doen wat hij niet laten kan en ik doe er niet aan mee...

Maar of er nu Nederlandse scheldwoorden of buitenlandse scheldwoorden gebruikt worden maakt niet uit, het is allemaal hetzelfde, het is een wederzijds geloof om een partij te kwetsen of pijn te doen... En in feite is dat onzin, geluid kan niet pijn doen, tenzij het de 110 Db overschrijdt...