Wie weet een inspirerende locatie in NL waar duurzaam ondernemen centraal staat om daar een nieuwjaarsborrel voor het bedrijf te organiseren?

Bij ons in het bedrijf willen het thema duurzaam ondernemen gaan introduceren. Daarom willen wij onze medewerkers laten inspireren door deze omgeving met interessante voorbeelden over dit onderwerp.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet rot bedoeld hoor maar in een bos?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paradijs in Enschede!

http://www.hetparadijs.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierbij twee inspirerende, duurzame locaties waarbij de eigenaar vol passie kan vertellen over het ontstaan en de werkwijze op de locatie:
* De Morgenstern in Barchem, geheel opgetrokken uit hout en leem, inlands hout ,groene stroom, zonnenergie, pv panelen, grijswater systemen, lemen wanden met muurverwarming, alles geschildert met aquamarijn natuurverf, schelpen onder de vloer, afgeschermde electriciteits kabels, isolatiemateriaal van geperstehoutvezelplaten, de keuken voldoet aan de huidige eisen van duurzaamheid; biologische producten, gebruik van fairtrade, gebruik van biologische bedrijfskleding, biologsiche schoonmaakmiddelen, duurzame bank; de triodos.

De Oorsprong in Deventer, een spiksplinternieuwe locatie, geheel zelfvoorzienend met een eigen biologische moestuin, bakkerij met takkenbos gestookte ovens, slagerij (het vlees op uw bord komt van de koeien die u buiten ziet grazen), kaasmakerij (de mozarella komt van eigen waterbuffels), bierbrouwerij (uiteraard biologisch), ijsmakerij.
De locatie is modern ingericht met veel glas. Vanuit de centrale ruimte kan men d.m.v. glazen wanden in alle werkplaatsen kijken. Tijdens bijeenkomsten zijn alle werkplaatsen vrij toegankelijk.

Voor meer informatie over deze locaties of een voorstel op maat met nog meer duurzame locaties kunt u bellen: 0575-470258 of mailen: info@buitenbusiness.nl.
Meer informatie over bovenstaande locaties (en andere duurzame locaties) is ook te vinden op de website: http://www.buitenbusiness.nl.