Zorgt een verklikkersmaatschappij (elkaar aangeven en aanklagen) voor meer criminaliteit?

Als mensen elkaar graag en vaak aangeven bij de politie zorgt dit voor een evt toename van de criminaliteit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Niet direct voor meer criminaliteit. Het zal eerder voor onrust tussen 2 groepen zorgen. Het zal er voor zorgen dat er wraak acties komen jegens de verklikkers. (Kan zeer verstrekkende gevolgen hebben)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klikker gaat toch niet zeggen dat hij een klikker is? Das een beetje dom...
Het effect hierop is niet dat er meer of minder criminelen zijn, het effect is dat niemand elkaar meer vertrouwen kan.

Het zet mensen tegen elkaar op, bevolkingsgroepen krijg je dan. "wij" en "zij" effect. Daar wint niemand iets mee.