Wat is het land waar de jongste minimum leeftijd voor huwelijken geldt, en welke leeftijd is dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Van landen als Yemen en Kameroen is bekend dat ze geen minimumleeftijd hanteren. Daarnaast heb je ook nog de minimale leeftijd waarbij het toegestaan is om sex te hebben. In die landen mag dat alleen als je getrouwd bent. Dus iemand die in Yemen een 9 jarig meisje trouwt, maar daar ook sex mee hebben, net zoals het grote islamitische voorbeeld, de profeet Mohammed, deed met Aisha.

Toegevoegd na 55 minuten:
Overigens is het gelukkig niet zo dat alle islamitische landen dit 'voorbeeld' van Mohammed volgden. In islamitische landen als Tunesië, Libië en Indonesië zijn de minimaal toegestane huwelijks- en sexleeftijden zelfs hoger dan in Nederland