Waarom noemt men porno vrouwonvriendelijk terwijl vrouwen zelf in pornofilms willen spelen, hele mooie en hele jonge vrouwen voornamelijk?

Ik vind het vreemd dat zoveel meiden schijnbaar niet kunnen wachten totdat ze 18 zijn en op de meest extreme manieren zich kunnen laten filmen en fotograferen.

Is dat nu emancipatie?

Toegevoegd na 5 uur:
Sommigen blijven erbij dat de vrouwen uitgebuit worden maar dat blijkt toch echt niet uit wat je ziet op het internet. Gisteren zag ik een site waar jonge meiden zichzelf aanmelden om mee te kunnen doen, first time video heette het. En op bij de wereld draait door zei zo'n juf dat ze graag naa xvideos keek, heb ik ook eens gedaan. Alleen maar erg mooie jonge meiden.

Ik snap dat niet en vandaar mijn vraag. Die dwang zie ik niet. Het lijkt wel hip om porno te doen tegenwoordig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja als jij die vrouwen mooi vindt.... kampersjakies zijn het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is in de naam van Jo Jo de timmerman een kampersjakie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg nieqoh, je moet ook niet bij die zeventiger jaren troep kijken.

Het beste antwoord

Je zegt het zelf al een beetje in je uitleg...schijnbaar.
Ongetwijfeld zullen er vrouwen zijn die werkelijk een carriere in de pornoindustrie ambieren, maar in de regel is het toch niet echt een beroepskeuze die 'in alle lagen van de bevolking voorkomt'. Vaak zijn het toch meisjes die via verkeerd modellenwerk of erger in de pornoindustrie terecht komen. Met emancipatie heeft dat dus niets te maken ; ik zou bijna zeggen integendeel. Het is een symptoom van hoe je vrouwen / meisjes die vaak tot over hun oren in de problemen zitten nog kunt exploiteren en uitbuiten. Natuurlijk merk je daar in de film niks van, en wellicht in interviews enzo ook niet, maar veel prostituees (en dat zijn het in feite) praten ook heel laconiek en positief over hun leven, terwijl maar heel weinigen er ook echt 100 % gelukkig mee zijn. Meer 'het leven zoals het gelopen is'.

Porno wordt vrouwonvriendelijk gevonden doordat het niet echt een heel positief beeld geeft van normale sex met normale vrouwen. In dat opzicht zou je het ook man-onvriendelijk kunnen noemen, want ik ken persoonlijk ook geen vrouwen die mannen in dergelijke films echt aantrekkelijk vinden (integendeel zelfs) en de meeste mannen moeten het, net als de meeste vrouwen, met heel wat minder (goed) gereedschap doen dan je daar krijgt voorgeschoteld. Zo bezien zou je het zelfs mens-onvriendelijk kunnen noemen. Het meest kwalijke element echter is het verstoorde beeld dat mannen van vrouwen krijgen, en bij gebrek aan meer en betere voorlichting hebben veel jongeren inderdaad een vaak wat verwrongen beeld van wat normaal is. Een normaal mens, een normaal geslachtsdeel, normale vormen van sex etc. Zeker voor onzekere jonge meisjes is dat een kwalijke zaak.

Er zijn wel pogingen gedaan vrouwvriendelijke of op vrouwen gerichte pornofilms te maken, maar die hebben in de regel weinig succes ; ALS vrouwen al porno kijken (meer dan je denkt trouwens) willen ze ook wel wat ZIEN natuurlijk, en niet van die softe vanillesex.

In de regel zijn vrouwen echter meer verbaal ingesteld, en hebben niet zo veel behoefte het plaatje al voorgetekend en ingekleurd te krijgen, omdat je eigen verbeelding veel leuker is. Niet voor niets zijn bijvoorbeeld boeken als die van Jane Auel erg populair bij vrouwen. Zelf lezen is veel leuker en veel spannender, en eigenlijk ook veel echter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee dat is werk... Daar verdienen die aan en dan is er geen sprake van emancipatie, verdiensten gaan voor...

Porno en emancipatie is incompatibel in één zin... Porno is juist het verschil benadrukken terwijl emancipatie juist op de gelijkenis/gelijkwaardigheid doelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet geld.

Het is vrouwonvriendelijk omdat vrouwen in die films gezien worden puur als lustobject om je aan te vergapen of sex mee te hebben. Verder wordt er niet over de rechten van vrouwen na gedacht. De vrouwen ind e films worden hier vaak goed voor betaald en doen het dus graag, om zo in hun levensonderhoud te voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee absoluut geen emancipatie.
En het kan heel onvriendelijk zijn voor andere vrouwen, die het er niet mee eens zijn bv.

Grootste reden is denk ik geld ja, voor diegene die het willen er zijn er natuurlijk ook wel wat die echt geen andere keus hebben. maar dat is weer wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De manier waarop vrouwen in sexfilms hun rol spelen is weinig respectabel, ze worden vaak vernederd of gebruikt en meer als object gezien ondergeschikt aan de "mannelijke lusten".
Maar anderzijds kiezen de meeste vrouw voor zo'n rol gek genoeg, althans ze willen die rol wel spelen, omdat het heel veel geld oplevert. Voor geld, veel geld kun je veel zaken opzij zetten, blijkt maar weer. Veel vrouwen hebben later een andere kijk op de zaak, maar dan is het te laat en is het leed al geschied, want het drukt een onuitwisbare stempel op je leven, die altijd blijft, terwijl het geld snel op is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vrouwen zijn vaak "mooi" omdat ze het een en ander aan zichzelf hebben laten sleutelen.
En ze willen in pornofilms spelen omdat het goed betaalt. Zucht naar geld is de reden dus.
En die vrouwen zijn zelf net zo vrouwonvriendelijk als de - meeste - pornofilms dat zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen vaak als het 'slaafje' worden gezien in pornofilms en de man als de leider/baas.

Er zijn vast vrouwen die het voor het geld doen. Maar er zijn zeker ook vrouwen die het doen omdat ze gewoon simpelweg van seks houden en hier van genieten. En hun maakt het verder niet uit of ze dan 'onder' of 'boven' de man staan. Als ze maar lekker kunnen genieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je terug ;-) Verdiend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx :-)
Vooral mooie vrouwen die het vooral van hun uiterlijk moeten hebben en nergens anders zoveel geld kunnen verdienen als in de Porno industrie, ze hoeven niets meer te doen dan in favorieten standjes te liggen en hun benen te spreiden ze hoeven geen tekst in te studeren alleen maar te kreunen en ze hoeven niet eens te scoren want als je goed kunt faken is er nog niets aan de hand.

"Hooggeschoolde" MOOIE vrouwen met een serieus doel in hun leven die niet afhankelijk hoeven/willen zijn en niet zo beinvloedbaar zijn zul je nooit in de porno industrie zien.

Dus zegt genoeg denk ik over de typetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik (immers onderdeel van 'men') vind porno alleen 'vrouwonvriendelijk' (om niet te zeggen misdadig/moreel verwerpelijk) voor zover er sprake is van dwang en/of misbruik.

Zodra de vrouw in kwestie uit vrije wil deelneemt, vind ik er niets vrouwonvriendelijks meer aan. Sterker nog, dan mag ik graag wel eens naar porno kijken, zonder enige verontwaardiging te voelen namens de vrouwen van deze wereld.

Om terug te komen op jouw vraag: voor mij zijn vrouwonvriendelijke porno en porno waar vrouwen zelf aan verkiezen mee te doen twee verschillende categorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Porno is vrouw onvriendelijk omdat er alleen maar "gepompt" wordt door de man . Op die manier wil geen enkele vrouw sex. Gelukkig is dat niet de realiteit.