Kan het dat mensen hun indruk en beeld van iemand herzien of gebeurt dat eigenlijk nauwelijks,ik zou het wel kunnen ,maar hoe zit dat met anderen?

Kan het dat mensen hun eerste indruk van iemand wijzigen als ze al een beeld van iemand gevormd hebben?Ik heb denk ik bij bepaalde mensen die ik nog maar recentelijk ken een negatief beeld opgewekt omdat ik helaas en dat was een fout heb gezegd dat ik de lokale krant was dat ik mee als ik een roddel hoorde dat overal ging verspreiden en dat ik goed ruzie kon steuken maar dat dat vroeger was en nu niet meer zo is ,maar als ik nu iets zeg dat een beetje vaag is dan vatten ze het op als een steek onder water en als ik mijn mening over een bepaalde onenigheid geef dan zijn ze al geprikkeld.Ik doe men best om vriendelijk tegen die mensen te zijn omdat ik het een kans wil geven voor eventuele vriendschap maar ik weet niet hoe ik tot hun kan doordringen dat ik het goed met hun voorheb.ook kom ik denk ik een beetje seuterig over terwijl dat het tegengestelde van wat ik vanbinnen voel is .Is er enige mogelijkheid dat ze hun beeld van mij veranderen of is dat onherroepelijk?Ik ga mezelf niet gaan verloochenen om bij dat groepje te horen,maar ik wil op een positieve manier hun aandacht trekken.Ik wil ik niet meer seuterig overkomen maar dit komt door de zenuwen.Hoe kan ik aan dit alles werken puur voor mezelf maar ook om hun te laten zien wat ik in mijn mars heb.Graag zou ik wat advies krijgen,alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is seuterig? Ik vind slap, mager en schriel als betekenis.
http://www.encyclo.nl/begrip/SEUTERIG
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat is steuken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@21declan Leuk dat jij het wél kan om jouw mening bij te sturen. Dat alleen al verdient een + voor jouw vraag ;-) Ga er gerust van uit dat anderen jouw voorbeeld volgen als jij het zelf consequent blijft volhouden. Op een dag, heel lang geleden heb ik mezelf voorgenomen om ook onaardige mensen aardig te benaderen. En als ik daar echt niet toe in staat ben omwille van de aard van hun gedrag dan vermijd ik die mensen tot ik er wel toe in staat ben om hen liefdevoller en respectvoller te benaderen dan zij mij. In gedachten wens ik sowieso élke dag meermaals het allerbeste aan alles & iedereen, zonder enige uitzondering. Dit doe ik enerzijds omdat ik er vanuit herhaalde ervaring van uitga dat onze uitgestuurde intenties direct of via omwegen in veelvoud naar ons terugkeren en anderzijds omdat het mij een ongelooflijk goed gevoel geeft om onverdeeld Liefdevol tegenover élk facet van de schepping te staan. Ik hoop van ganser harte dat ook jij weldra een leuke en doeltreffende manier kan vinden om met jezelf en anderen om te gaan. Liefs, Succes & Big Smile van me PS:
Bedankt voor de leuke reactie én de tienpunter bij jouw andere vraag die ik als dank ook met een + beloond heb ;-)

Antwoorden (4)

De meeste mensen kunnen hun beeld wel herzien, maar dat is ook afhankelijk van het gedrag van iemand.
Als ik bv een indruk van iemand voorkomen heb dan kan dat makkelijk veranderen als ik vaker met die persoon in contact kom.
Als een nieuw iemand echter een rare leugen vertelt dan wil ik liever niet meer met die persoon in contact komen. Dat is expres vreemd gedrag, waarom zou ik daarbij willen zijn.
Ik kan me wel vergissen in hoe iemand over komt, maar iemand die liegt, dat is niet mijn vergissing.
Je zult het ws moeten uitleggen waarom je het gedaan hebt, misschien begrijpen ze het dan.
Dan kunnen ze wellicht hun beeld van jou herzien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Personen willen nog wel eens hun mening herzien als uit je daden blijkt dat ze je verkeerd hebben ingeschat. Bij groepen ligt dat ingewikkelder omdat groepen zich meestal richten naar de leiders en leiders veranderen niet gemakkelijk van koers omdat door anderen in de groep weer als een zwakte kan worden uitgelegd. Het kan moeilijk zijn om zoiets te doorbreken (hangt ook van de atmosfeer in de groep af).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen met behoorlijk wat levenservaring en inlevingsvermogen zijn altijd bereid om eender welke mening te herzien. Ze zijn ook vaker in staat om eender welke mening te relativeren omdat ze beseffen hoe moeilijk het is om in bepaalde omstandigheden datgene te uiten wat je het liefst van al wenst te uiten.

Maak je geen zorgen over hetgeen anderen van jou denken en focus je gewoon wat bewuster, vaker en langduriger op hetgeen jou innerlijke vreugde verschaft.

Je schrijft het zelf reeds dat je vanwege de gespannen zenuwen anders overkomt dan hetgeen jij van binnen voelt wanneer je niet zenuwachtig bent.

Het is dus ook voor jou belangrijk om jezelf door en door te leren kennen. Een boeiende opgave maar ook een vermoeiende omdat je de ene keer hel vlot gewenste resultaten zal behalen en de andere keer niet.

Doch op een gegeven moment zal het ook jou opvallen dat je niet bij iedereen dat 'seuterige' gaat ervaren.

Het klinkt wellicht gek maar degenen waarbij jij je seuterig voelt die leven zelf ver buiten hun comfortzone doch ze doen zich sterker, vlotter of stoerder voor dan zij zich van binnen voelen.

Mensen die bewust binnen hun comfortzone vertoeven die stralen andere signalen uit waardoor ook jouw ware aard meer kans krijgt om naar buiten te reflecteren.

Dus jouw gedrag in bijzijn van anderen is enerzijds een gevolg van jouw zelfbeeld doch tegelijk ook het gevolg van de aard van de intenties van anderen.

Dus bij mensen die een positief zelfbeeld hebben en bovendien bewust Liefdevol tegenover het Leven in het algemeen staan zal jij het bést tot je recht komen.

Bij mensen die net zo onzeker zijn als jij (of doelloos zijn )maar die zich anders voordoen zal jij totaal de mist in gaan zolang jij geen consequent Liefdevol zelfbeeld hebt of geen duidelijk Liefdevol doel voor ogen hebt.

En zelfs als jouw zelfbeeld behoorlijk positief is en zelfs als je een duidelijk win-win-doel voor ogen hebt ( = levensdoel waarbij je in staat bent om alles & iedereen evenveel geluk & succes te wensen) dan nog kan je in bepaalde omstandigheden totaal overdonderd worden door de inconsequente gedragingen van anderen.

Het blijft dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen op:

* het positief bevestigen van jezelf (= oa jezelf complimentjes geven, jezelf aanmoedigen enz)
* het focussen op een Liefdevol doel waarbij jij het soort inspirerende en motiverende vreugde ervaart die je onvermijdelijk iedereen toewenst.

Vertrouw op Jezelf!

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beeld kan welveranderen, als mensen er achter komen van ok: hij/zij valt best mee.

een imago kan je wel veranderen, maar het is heel erg moeilijk.