hoe maak ik een positieve indruk op mensen na een eerste foute indruk opdat ik vrienden maak?

Ik ben onlangs van school veranderd maar hier kwam ik bij de allerrijksten van de stad in de klas te zitten en die voelen zich hoger dan mij .Ik deed vanaf 3 september de eerste dag dus moeite maar kreeg geen eerlijke kans,ze waren gewoon niet geïnteresseerd in mij.Een groepje deed wel wat moeite door heel vriendelijk enz. te zijn maar sinds enkele dagen is dat ook veranderd ,1 iemand van dat groepje was een beetje geprikkeld en ik vroeg waarom ze hatelijk deed en ze zei dat ik al vanaf dag 1 hatelijk was en nu doet dat groepje de laatste dagen erg geprikkeld en heb ik niemand meer in die klas . Ze praten nauwelijks tegen mij in de klas maar ze zitten wel facebookverzoeken te sturen die ik dan weer weiger.Nu ben ik op een maand tijd nog geen stap vooruit in het vrienden maken integendeel .Ik wil zo graag vrienden maken op deze school en doe alle dagen kleren van bekende merken aan in de hoop dat dit een beetje zou werken maar tevergeefs .Moet ik mensen in andere klassen zoeken of mij op deze groep blijven focussen met een andere aanpak?1 meisje van de klas doet echt zeer negatief ,ze hoort er niet bij en wanneer ik mijn kans wil wagen om er bij te horen maakt ze opmerkingen dat dat nooit zal lukken enz en ik wil geen negatieve mensen om mij heen dus blijf ik uit haar buurt .Ikzelf zit in het 5de middelbaar en ben 16.Graag zou ik tips willen hoe ik deze situatie kan aanpakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@21declan En online vrienden ( onder andere op GV) maak je door feedback te geven op de antwoorden of reacties die je krijgt.
Door geen enkel teken van leven te geven maak je ook hier kans op een zelfde soort impasse-scenario als in jouw klas. Persoonlijk vind ik het een vorm van elementaire beleefdheid dat je jouw eigen vraag actief opvolgt.
Dat is één van de redenen waarom ik zelf geen vragen stel, ik ben haast nooit in de mogelijkheid om dagen na elkaar actief deel te nemen op GV dus zou ik niet in staat zijn om anderen voldoende eer te betonen omwille van de tijd die ze hebben gespendeerd aan het beantwoorden van mijn vraag. Mijn mening hoeft de jouwe niet te zijn maar zo ervaar ik dit soort passieve deelname aan GV en eender welke eenrichtingsactie in het leven in het algemeen. Denk hier gewoon eens over na, je weet nooit welk voordeel dit jou nog brengt ;-) Anyway, Have Fun Any Way!

Het beste antwoord

De meest positieve indruk maak je door consequent, kordaat doch liefdevol jezelf te zijn.
En als je er nog niet achter bent gekomen wie jij werkelijk bent of wenst te zijn dan is het nu de ultieme gelegenheid om daar werk van te maken. Want als jij mét jezelf geen duidelijkheid schept over jezelf dan weten ook anderen niet wat ze écht aan jou hebben.

Stel jezelf doelgerichte vragen zoals:

Hoe voel ik mij écht in die dure kleren?
Vind ik ze werkelijk belangrijk om gelukkig te zijn of zou ik even gelukkig, of nog gelukkiger zijn indien ik aansluiting kon vinden bij leeftijdsgenoten die oprechtheid uitstralen in goedkopere kledij.
Waarom wil ik absoluut aansluiting vinden bij klasgenoten die waarden en normen hanteren die tegen mijn ware aard indruisen?

Vervolgens zou ik mezelf ook afvragen wat nu het allerbelangrijkste is aan jouw schoolkeuze.
Wat is jouw ultieme doel?
Slagen voor de studierichting waarvoor jij of jouw ouders gekozen hebben of jezelf verloochenen om er héél misschien tijdelijk maar nooit écht van harte bij te horen wat jouw klasgenoten betreft.

Je bent reeds geruime tijd op een leeftijd gekomen waarop je zélf bewuste keuzes kan/moet maken in functie van duurzaam geluk en succes.
Doe je dat niet dan ben je een stuurloze klei-bal tussen de aantrekkende en afstotende kei-koppen in jouw speelveld of leefwereld. Degene die zich het meest op jou focust bepaalt dan welke richting jij uitgaat. Van zodra hun focus echter verzwakt dan neemt een andere kei-kop de leiding over jouw thans zwakke wil over.

Pas wanneer Jij een duidelijk doel voor ogen hebt dat bij Jou past én je vervolgens consequent focust op dat doel dan verzwak Jij de wisselende invloeden van anderen.
Van zodra jij een consequente win-win-focus hanteert (= weten wat Jij wil en tegelijk iedereen met een andere wil in gedachten, woord en daad blijven respecteren) dan ga je ook onvermijdelijk verschuivingen teweeg brengen in de huidige clan-structuur van jouw klasgenoten.

Je hoeft dus niets spectaculairs te doen.
Gewoon uitvissen wat Jij écht wil en daar dan in gedachten consequent op focussen en er vervolgens naar handelen en praten.

Dat vraagt lef én herhaalde oefening
maar...
het loont oh zo duurzaam om je hierin te specialiseren want dit is een basisprincipe dat jou doorheen heel jouw levensloop kan kraken of maken.

Ik wens het jou van harte toe dat ook Jij sterk genoeg mag zijn voor deze win-win-test.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor het mooie antwoord ,dit is een boodschap waar ik veel aan heb gehad,ik vind het fijn dat u de tijd heeft genomen om een zinvol antwoord te formuleren ,het was inderdaad onbeleefd dat ik niet geantwoord had,maar de laatste dagen heb ik er echt geen tijd voor gehad.bij deze dank.met vriendelijke groet.

Andere antwoorden (2)

Ga je niet anders voordoen dan je bent, dat werkt niet.
Vriendschap moet groeien, dat is er niet opeens en kun je zeker niet afdwingen.
Waarom zou je vrienden met hen willen zijn, je voelt je duidelijk niet op je gemak bij deze mensen. Waarom neem je niet genoegen met normale omgang, dus vriendelijk praten met je medeleerlingen, kijk of er mensen tussen zitten die dezelfde interesses als jij hebben, dan kun je hier gesprekken over aanknopen, het is al leuker als je met iemand normaal kan praten, leg de lat dus niet te hoog.
Je kledingstijl aanpassen helpt ook niet mee, je probeert je daarmee voor te doen als een ander persoon, doe dat alleen als dat goed voelt en niet omdat iedereen dat doet.
Heb je wel vrienden in je woonomgeving, waar je mee kunt lachen en huilen, geniet daar dan van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt zelf iets ! Wat meer zegt over je zelf dan dan over je nieuwe klas genoten . Ze voelen zich hoger ! Dat denk jij voor hun ,van daar je houding negatief is . Je koopt de bekendste dure merken niet voor je zelf maar om geaccepteerd te worden . Helemaal fout is dat niet maar het moet niet zo geforceerd. En zeker niet dingen kopen met het idee dat je dan beter in de groep past . Dat gaat niet werken .:( blijf je zelf ja dat kan moeilijk zijn op jouw leeftijd . Heb geen vooroordelen en denk niet voor mensen . Rijke mensen zijn gewoon arme mensen met meer geld :) hebben ook behoefte aan vriendschap en erkenning . Jij slaat zelf de vriendschap verzoeken af op face b . Vaak zijn dat de eerste stappen . Gevoelens en emoties zijn besmettelijk onbewust zend jij al uit jullie moeten me zeker niet hè ik ben te min dan moet ik jullie ook niet . Die groeps outsider voelt jou kwetsbaar heid en valt jou aan om haar kracht naar de groep te tonen . Maar oke nu . Ver ander je houding naar de groep begin ZELF een praatje over wat iemand leuk doet of z'n interesses enz heel voorzichtig . Dan langzaam ontstaat er van zelf wat . En begin dan niet van zij zijn rijk en ik niet . Maar meer dat jij het moeilijk vind in je nieuwe klas bij al die vlotte mensen en daar hebben ze heus alle begrip voor zo niet :( bespreek met de school leiding . Succes En doe niet zo zielig dan wordt je ....