Wat kan je het beste doen als je vader en moeder in Zwitserland doodgaat, als ze daar wonen? Wie neemt dan contact met de zoon en dochter?

Ik maak hierover een beetje zorgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je moet dan aannemen dat ze beide zijn overleden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zal ietsje langer duren maar ook in Zwitserland staan hun gegevens en ook daar is bekend dat ze uit Nederland komen. Politie zal dus op verschillende manieren de familie op kunnen sporen (bijv als ze komen te overlijden door een auto-ongeluk of door een koolmonoxidevergiftiging. Ze kunnen mensen bellen via de mobieltjes, in het gemeenteregister, in papieren thuis, bij een notaris, adressenboekjes, de buren etc. Wees gerust binnen 24 uur weet jij het maar ook je ouders kunnen er wat aan doen:

Zet in je telefoon een nummer onder ICE (in case of emergency) of iets dergelijks en ook moeten er duidelijke papieren te vinden zijn in huis. Of adressen in je rijbewijs/portemonnee. Dan gaat het nog sneller.

Als ze op vakantie gaan hetzelfde: papieren bij je hebben of thuis duidelijke papieren hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat ze neit allebei gelijk dood gaan dus zal in eerste instantie een van beide wel contact zoeken. Verder is het handig als ze een adres boekjebij de telefoon hebben liggen met op de eerste bladzijde bellen bij overlijden of ongeluk.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat ze op eerste bladzijde dat hebben genoteerd:(
ronron1212
11 jaar geleden
ja ik zeg dus ook dat ze dat moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ronron: je kunt vrij eenvoudig samen doodgaan door een auto-ongeluk hoor.
ronron1212
11 jaar geleden
Pelle ook dat is mogelijk van daar het advies van het adres boek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat mij even om je eerste woorden: ik neem aan dat.....
Uit je vraag maak ik op dat het gaat om jouw ouders.
Het beste lijkt mij, dat je dit, hoe moeilijk misschien ook, met ze bespreekt.
Je maakt je er zorgen om en dat is logisch. Als je het bespreekbaar maakt, dan kunnen ze zelf actie ondernemen. Bijvoorbeeld door hun vrienden jouw telefoonnummer te geven, door jouw nummer helemaal voorin het telefoonboekje te zetten (zoals een andere antwoorder al aangaf), door bijvoorbeeld een SOS-ketting of armband te dragen met daarin jouw nummer.
Laat ze dus je zorg weten; wie weet hebben ze al van alles geregeld!