Wat voor factoren anders dan vraag en aanbod bepalen de marktprijs voor een woning in een bepaalde plaats?

Hierbij huur- en koopwoning allebei inbegrepen.

Of is vraag & eenbod de enige?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

het belangrijkste woord in de makelaardij is : locatie!
afhankelijk van de locatie van een huis, wordt de prijs bepaald, natuurlijk heb je ook nog de staat waarin het huis is, en de vraag en het aanbod, maar nummer 1 is locatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik heb altijd gehoord dat er drie dingen belangrijk zijn voor makelaars bij het kopen of verkopen van een huis: locatie, locatie en locatie... Dus een duimpje omhoog voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies antoni: eerst wilde ik antwoorden: location, location, location..... maar dit is nederlandstalig en toen werd het toch maar iets anders. :) de locatie van een huis is zo belangrijk dat de rest er eigenlijk niet toe doet. als je namelijk het huis wat er staat niet mooi zou vinden, kan je er iets anders bouwen, waarvan ik nu al kan zeggen A1 locatie!!!
kijk eens naar vastgoedprogramma's erg leerzaam en misschien vind je het wel leuk ! internet7378: de prijs op de goede locatie wordt vervolgens bepaald door een goed gebouwd huis, met alles er en er aan een tuin op het zuiden bijv. maar als de locatie goed is, is een tuin op het noorden veel minder erg. en ook goed afgewerkt natuurlijk. en vraag en aanbod is logisch, weinig aanbod: stijgt de prijs, veel aanbod: zakt de markt in ! :)
Afwerking is ook niet geheel onbelangrijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag en aanbod hebben een grote invloed maar de basis wordt bepaald door de waarde van een huis: de hoeveelheid grond, het woonoppervlak, de inhoud, de staat van afwerking etc.
Die factoren bepalen de prijs voor het belangrijkste deel. Vervolgens komt het vraag/aanbod spel aan bod: hoe meer mensen geinteresseerd zijn in een woning, hoe hoger de prijs zal zijn. Een belangrijke vraag/aanbod factor is de locatie; hoe graag mensen op die plek willen wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De prijselasticiteit is ook van belang. Maar misschien te moeilijk voor makelaars ;-[