Hoe komt men aan het gezegde 'eet op 1 januari zuurkool met spek dan heb je de rest van het jaar geen geldgebrek'?

Dit hoorde ik vorig jaar op de radio bij 3FM

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol nooit van gehoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja grappig he? vond ik ook wel.
En thank you.

Het beste antwoord

Ik denk dat men bedoelt dat als je het jaar sober begint dat je dan niet gauw te kort komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is over nagedacht, slim.

Andere antwoorden (3)

Ach allemaal onzin, dat geloof je toch niet... Onzin, reclamejongenswerk, niet geloven, niets geloven...

Als iedereen dat zou doen, zou dan iedereen geen geldgebrek hebben...

Wist je dat de rijksten onder ons geldgebrek kennen? En dat er arme mensen zonder geld en ZONDER geldgebrek zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Als ik moderator was, zou ik dit antwoord verwijderen. Het is geen antwoord op de vraag, maar een reactie.
Maar ja, die levert geen punten op, hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geldgebrek alsin dat ze er niet genoeg van kunnen krijgen ja....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen reactie... + DIE UITSPRAAK IS NIET WAAR... HET IS ONZIN... EEN OF ANDERE RECLAMEPIEF HEEFT DAT OOIT IN HET LEVEN GEROEPEN...
Het was enkele dagen terug nog op de tv: Tonny Eik die pianist was dat en die deed dat ook elk jaar die nam het nog zelfs mee als ie met nieuwjaar in het buitenland zat het is gewoon een heel oud fabeltje. Het is wel makkelijk als rijke mensen dat zeggen Ik zou zeggen probeer het maar uit ! Maar wordt niet kwaad als het niet helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat boerenkool met worst niet rijmt!