waardoor heeft hij zo’n gave huid ?

Ik heb meerdere oude foto’s van jongens, mannen gezien. Ook daar waren hun gezien gewoon helemaal glad. Totaal geen baardhaardjes of wat dan ook. Hoe kan dit? Fotoshop kende ze geloof ik toen nog niet :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Je ziet natuurlijk wel het begin van een snorretje. Maar verder dus niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keek vroeger iedereen naar rechts op de foto
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee zeker niet, alleen het vreemde is wel, ze lachen nergens op. Soms staan ze zelfs met z’n vieren op een foto. Kijken vooruit, links of rechts. Op hun paasbest. Maar lachen ho maar. Misschien wel eentje voor een volgende vraag. Waarom glimlacht er niemand.

Antwoorden (3)

een foto laten maken was toendertijd iets heel bijzonders: daar dofte je je echt voor op.
uiteraard zorgden ook de mannen dat ze er gladgeschoren en tiptop uitzagen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijzonder en errg kostbaar. Vaak gebeurde het dat je nooit van je leven op de foto kwam, omdat het te duur was, maar als je overleden was, lieten de nabestaande soms dan voor het eerst een foto nemen, de bekende post mortem foto`s.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja, +
Rieneke1
11 jaar geleden
idd die postmortemfoto's, daar is hier ooit eens een vraag over gesteld, echt luguber om te zien.
dank voor de plus!
Camera's van toen waren nog niet zo goed, er moest dus veel worden bijgelicht(wat kleine haartjes en oneffenheden al weghaalt) en de cameras gaven een ietwat wazig beeld, ook daarin gaan details als kleine haartjes en plekjes verloren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het was zoals eerder al gezegt, een hele happening, daar maakte e je helemaal klaar voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger waren er beroeps fotografen die met heel veel geduld, met een klein penseeltje en speciale verf, de foto`s van allerlei oneffenheden konden ontdoen. Dat was een zeer tijdrovend karwei. Het was echt een speciaal beroep wanneer je goed kon `retoucheren`.

Toegevoegd na 50 minuten:
De negatieven waren vroeger ook vrij groot, waardoor het bewerken ervan eerst gedaan werden.Daarna werden de foto`s nog eens na bewerkt.