Hoeveel flyers moet ik laten maken voor huis aan huis bezorging binnen de gemeente Steenbergen?

Voor het werven van leden willen wij met het plaatselijke jeugdwerk huis aan huis flyers verspreiden. Hoe bepaal ik hoeveel flyers wij moeten laten drukken? Het aantal inwoners is circa 23.000. Onze doelgroep kinderen t/m 16 jaar en de ouders van deze groep.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De gemeente telt 23.394 inwoners (1 februari 2012, bron: CBS) dus dit is de bovengrens van het aantal folders.

Verder zou je het aantal woningen moeten weten. Heb ik niet kunnen vinden. Een Nederlands gezin heeft op dit moment gemiddeld 1,7 kinderen. In dit geval dus af te ronden op 2. Als vader en moeder met twee kinderen in één huis wonen, zou je dus 5848,5 flyers ondig hebben. Zeg zo ongeveer 6000 stuks.

Probleem is, dat je eigenlijk geen selectie kunt maken binnen dit aantal woningen, omdat je niet weet in welke woningen jeugdigen t/m 16 jaar wonen. Kortom: een flyer in iedere brievenbus van een woonpand.
Computoon
11 jaar geleden
Misschien is er een plaatselijke huis aan huis krant. Je zou kunnen kijken wat hun oplage is. Voor de doelgroep kinderen moet je bij de gemeente zijn, maar die mogen dat niet geven ben ik bang.