Jazeker, bij de Indianen in Peru doen ze dat niet... Ze vieren wel iets anders op een andere datum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk geld dat ook voor de andere antwoorden wel bedankt allemaal

Andere antwoorden (11)

Hier zit er zo een. Ja, dus, die bestaan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij bent dat kapotte lampje in mijn boom..
AWM
14 jaar geleden
Vroegah was één kapot lampje genoeg om alle kerslichtjes te laten doven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar nu niet meer..
Jehova's getuigen vieren ook geen kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is er ook een.Ik háát feestdagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Jill al zegt; Johova getuigen. Mensen met een geloofsovertuiging die nemen dat Jezus niet de zoon van God is, zoals de joden.

Toegevoegd na 23 seconden:
nemen = menen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jehovah´s getuigen menen wel degelijk dat Jezus de zoon van God is. Ze vieren geen kerst omdat het een heidens feest is verzonnen door mensen, en er nergens staat in de bijbel dat ze dat moeten vieren. Alleen het sterven van Jezus word herdacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beweer toch helemaal niet in mijn antwoord dat Jehovah's niet in Jezus geloven. Er staat een punt tussen deze twee zinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat een punt maar toch lijkt het een verlengde van de eerste zin. Je kan het dus op verschillende manieren lezen. Zoals ik dus deed. Sorry dat ik het verkeerd begreep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij menen de Joden dat Jezus niet de zoon van God is maar een profeet was.
ja hoor...

islamieten vieren geen kerst, joden vieren geen kerst, deva viert geen kerst... ga zo maar door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, er zijn mensen die niet van kerst houden.
En of er niet in geloven en daarom niet willen vieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja er zijn groeperingen die Kerst niet vieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor die zijn er zeker. Er zijn Nederlanders die geen kerst vieren omdat ze het geen feest vinden maar bv onzin. Of ze voelen zich alleen, of willen gewoon niet meedoen met het commerciele gebeuren. Ze kiezen er vaak bewust voor.
Er zijn ook bepaalde religieuze groepen die er bewust niet aan meedoen, moslims bijvoorbeeld of mensen in derde wereld landen.
Kerst vieren is niet verplicht en ieder staat dan ook vrij om het te doen... of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt erg, maar er zijn ook mensen die niemand hebben om kerst mee te vieren, dat kan ook nog. Ik hoor daar gelukkig niet bij, maar die zijn er wel. Er zijn dus ook veel mensen die er niet bewust voor kiezen om het niet te vieren, maar die de keus niet hebben.

Ze zullen dan veelal voor de buitenwereld zeggen dat ze het niet leuk vinden (het onzin vinden), of dat ze het een commercieel gebeuren vinden. Dat is feitelijk niets anders dan een schuldgevoel wegpraten. Voor de buitenwereld willen ze het afdoen als iets waar ze bewust nee tegen zeggen, terwijl dat niet zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feestdagen zouden verboden moeten worden. Ik vindt het een feestdag als in het voorjaar de zon een beetje warm is en de vogels vrolijk fluiten en de straten druk zijn met opgewekte mensen. Nu is er niets aan om de hond uit te laten in een lverlaten park, met enkele mensen die schuifelen i.v.m. de gladheid en kleumen vanwege de gure wind. De dagen van eind december zijn voor mij het voorbeeld van onaangenaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die zijn er.

De zwerwers ,onder de brug.
Die weten vaak helemaal niet dat het kerst is.