Hoe kun je meteen iemand in de ogen kijken als je omkijkt naar hem/haar? Je weet niet op welke hoogte de ogen zitten

Hoe komt het, dat wanneer ik omkijk, ik rechtstreeks in de ogen kijk van degene die achter me loopt, terwijl ik niet weet hoe lang die persoon is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je tijdens het omdraaien van je hoofd vanuit je ooghoeken al de contouren van de persoon ziet en derhalve dus direct de hoogte van de ogen kunt inschatten. Hierna is het een koud kunstje voor het oog om ook op deze hoogte te focussen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk dat dat niet altijd het geval is als jij zelf bv 1.80 bent zal je iemand direct in zijn ogen kijken die tussen de 1.70 en de 1.90 is maar iemand van 1.55 of 2 meter is zal dat niet zo zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het afhangt van je karakter en / of zelfverzekerdheid (of onzekerheid). Als je je sterk voelt zoek je direct oogcontact, als je je onzeker voelt zul je eerder een verkennende blik hebben. Natuurlijk heeft het verschil in lichaamslengte ook invloed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij denk je dat dat zo is, maar als iemand 2 meter is en jij bent bijv. 1.65 meter, dan kijk je toch eerst tegen zijn/haar borst aan. maar je verplaats vrijwel direct zonder dat je erbij stil staat naar de ogen.
Hou maar eens in de gaten.

Mvg Nightmar3