Waarom staat de Telegraaf uberhaupt reacties toe, punt.

Ik heb mezelf een paar keer door die dingen heen geworsteld: kansloos, sneu en pure frustratie waren de enige woorden die me daarbij te binnen schoten...

Overigens ben ik het gedeeltelijk met je eens: zelf proefondervindelijk vastgesteld dat je alles mag zeggen, maar zodra het enigszins kritiek op de Telegraaf betreft, dan wordt het gecensureerd... "Niets geleerd sinds de 2e wereldoorlog", zullen we maar zeggen: toen zo fout als een mispel, en nog steeds niet door dat de wereld er anders uitziet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je had opgelet in de geschiedenisles weet je dat je nu een onterecht verwijt maak naar de redactie van de Telegraaf!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pardon, Ik heb a) goed opgelet tijdens mijn geschiedenislesjes (de Telegraaf bleef al niet onpartijdig tijdens de Boerenoorlog aan het eind van de 19e eeuw kan ik me herinneren), en b) heel goed geluisterd naar een grote verzetsman in mijn familie over de praktijken van de journalisten van de Telegraaf die niet alleen diverse stukken van NSB'ers nogal kleurden, maar tegelijkertijd van informatie voorzagen die meerdere malen een bom onder het verzet legden. Heb jij uberhaupt wel enig idee waar je over praat?????
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet waarover ik praat ja... Ik ben één van de weinige in Nederland die "ALLE" edities van de Telegraaf in handen heeft gehad. En met name de periode 1933 tot en met de laatste krant op 12 april 1945 uitvoerig heeft bestudeerd. De redactie vermelde NB onder ieder artikel of het wel of niet gecencureerd was en daarbij door wie het gecencureerd was... Dat jij de Boerenoorlog (1899-1902) erbij haalt heeft werkelijk niets met Nederland te maken. Zuid Afrika was toen een Britse Kolonie en geen Nederlandse. Want als je goed geluisterd had, had je geweten dat de Boeren tegen de Britten vochten... Maar dat JIJ de Telegraaf redactie van nu een verwijt maakt, waarvan er naar alle waarschijnlijkheid niet één ook maar is geboren voor 1946. Laat staan dat zij zich iets feitelijks kunnen herinneren van deze periode is waarvan ik vind dat jij de Telegraaf redactie een onterecht verwijt hebt gemaakt! En met ALLE edities bedoel ik de ochtend en avond editie in de periode 01-01-1889 tot en met 31-03-1941. En hierbij had de zondag alleen een ochtend editie. Verder ALLE edities van 01-04-1941 tot en met 12 april 1945. En ALLE edities van 1 september 1948 tot en met 30 september 2003. De edities vanaf 1 oktober 2003 zijn digitaal. En mede dankzij mijn werk alle edities voor laatst genoemde datum ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. Je geschiedeniskennis is, en dan druk ik me enigszins eufemistisch uit, niet helemaal juist: De Telegraaf heeft zich wel degelijk gemengd in de Boerenoorlog tegen de Britten en, herhaald, ook toen had De Telegraaf al moeite onpartijdig te blijven. 2. Ik verwijt de redactie van nu helemaal niets, waar -haal- je het vandaan: ik verwees slechts naar De Telegraaf (toen fout, en niets bijgeleerd). Verzamelen is 1, lezen is blijkbaar iets anders. 3. Je vergeet voor het gemak even dat De Telegraaf na de oorlog fors is afgestraft en de persen ruim 4 jaar heeft moeten stilzetten. Ik herhaal het even voor je, zodat je het NOOIT meer vergeet: OMDAT DE TELEGRAAF HEULDE MET DE VIJAND, DUITSLAND, EN DE NSB EN DE MOFFEN STEUNDE IN DE STRIJD TEGEN DE JODEN! Hoe prut ik dat nou het makkelijkst tussen jouw verzameloortjes???? "Mede dankzij jouw werk" alle edities digitaal, dat verklaart waarschijnlijk tegelijkertijd de gekleurdheid van je mening: je moet toegeven dat je goed binnen de club past! Beste Starbless, het ga je goed: blijf vooral verzamelen, veel plezier bij De Telegraaf, maar je strijd dat het j.i. allemaal wel meeviel met die club: he-le-maal fout! Groet,
Peter

Andere antwoorden (5)

Dat doen ze niet. Je antwoord wordt (net als hier) alleen verwijderd als dit kwetsend, discriminerend of van dien aard is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit ligt aan de geschiedenis van de Telegraaf en het voortdurende gecontroleer door allerlei instantie die van mening zijn dat de Telegraaf hierop gecencureerd moet worden...

Hier wil ik direct aan toevoegen dat de Telegraaf van 01-01-1889 tot en met 1940 een zeer gerenomeerde krant in Nederland was. Helaas kreeg de NSB een meerderheidsbelang op het gebied van de redacties. Waardoor de Telegraaf de bijnaam nazi-krant kreeg. Dit is m.i. geheel onterecht...

Tussen 12 april 1945 en augustus 1948 is de Telegraaf door de Nederlandse overheid in zijn totaliteit gesloten...

Wat men vergeet is dat de Telegraaf in tegenstelling van de geruchten m.i. nooit een sensatiekrant geweest is. En in tegenstelling tot de mening van de controlerende instanties niet gecontroleerd hoeft te worden...

Dit alles heeft er wel toe geleid dat de Telegraaf redacties zoekend zijn geweest naar datgene waar ze niet in gecontroleerd werden. Wat overigens een vrij ruim gebied was waar het de persvrijheid betrof...

Jouw mening dat de Telegraaf alleen reacties plaatst die in hun straatje passen is m.i. dan ook totaal onterecht...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aan eenieder die geinteresseerd is in de stellingen van Starbless adviseer ik de reacties op de antwoorden ook te lezen: leuk leesvoer!

"Helaas kreeg de NSB een meerderheidsbelang op het gebied van de redacties. Waardoor de Telegraaf de bijnaam nazi-krant kreeg. Dit is m.i. geheel onterecht…"

Onterecht? Beste man, De Telegraaf heulde zo gigantisch met de vijand dat vrijwel elke journalist in Nederland vond dat ze die club moesten afbranden, daarom zijn ze 4 jaar gesloten. Kun jij 60 jaar later zeggen dat het "jouw inziens" geheel onterecht is, maar dat verandert de kwestie niet.

Ik herhaal het: JOUW TELEGRAAF HEULDE MET DE VIJAND, DUITSLAND, ACCEPTEERDE GELD VAN DE NSB EN DE MOFFEN EN IS DAARTOE, VOLSTREKT TERECHT, VEROORDEELD DOOR EEN VOLLEDIG ONAFHANKELIJK TRIBUNAAL.

Je doet aan enorme geschiedvervalsing door dat krantje van je zulke veren te willen steken, hou daarmee op!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Telegraaf is sowieso een walgelijke krant, soms vergelijk ik wel eens wat zij schrijven, en wat er echt is gebeurt.. Wat een sensatie gerichte leugens allemaal!

En altijd maar die zelfverheerlijking gadverdamme ik ben overgestapt op het AD laat de telegraaf maar stikken met hun tokkie-volk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja, de telegraaf...