Hoe komt het dat mensen op een afscheid pas hun ware aard laten zien?

Ik heb net een surpriseafscheid gehad op mijn werk..en hoewel ik wist hoe iedereen is, hebben toch sommige van mijn collega's mij versteld doen staan! zo lief!!Zo emotioneel..ik ben er gewoon helemaal van uit mijn doen!!
Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Omdat ze dan niets meer te vrezen hebben... Iemand je genegenheid laten zien, maakt iedereen kwetsbaar... Dus dat kan als je gaat... Dan wel plots...

Maar zie het eens heel goed... Het is een persoon die daar vertrekt die iets na laat, die een bijdrage leverde aan de sfeer en het reilen en zeilen... Dat is niet niets...

Omdat je vanuit liefde komt en dat verenigt... Als je dan weer weggaat is het een verlies... Je weet dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat mensen hun ware aard laten zien, omdat ze weten dat ze je niet (meer) vaak tegen zullen komen. Wat dus betekent dat ze hun gevoelens voor jou, bij het afscheid nog voor de "laatste" keer hebben kunnen uiten. Dat vinden ze op zo'n laatste moment niet "eng" omdat ze weten, je morgen ochtend toch niet meer tegen komen. Ook vinden sommige mensen het moeilijk om zich emotioneel te uiten, en om daarna die mensen weer onder ogen te komen, omdat je jezelf dan erg kwetsbaar en open op heb gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De emoties durven tonen is voor sommige mensen héél erg moeilijk.
Waarschijnlijk zijn ze bang om hun eigen "ik" te laten zien. Via een surprise hebben ze de kans hun gevoelige kant te laten zien.
Dat jij uit je doen bent heeft waarschijnlijk twee redenen.
Ten eerste: dat ze jouw zo waarderen dat ze dit op zo'n speciale manier laten merken.!!
Ten tweede: dat het komt van personen waar je het niet van verwacht had.!!
Geluksvogel ben je..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een afscheid komen emoties los ,het is een afsluiting van herinneringen. Er zijn zelfs mensen die helemaal niet tegen een afscheid kunnen omdat het definitief is. Er wordt een periode afgesloten en dat geeft mensen de neiging om hun gevoelige kant te laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt, omdat meeste mensen op dat moment, ze denken. Misschien zie ik hem/haar wel niet meer. Met dat gedachten laten mensen bij een afscheid hun ware aard zien. Denk ik...