Wat kan ik doen om een onbekende jongerencentrum/kroeg binnen te gaan, als je een beetje verlegen bent en drempelvrees?Hoe kom ik van die angst af?

Ik wil jammen met iemand op de gitaar, en dat vindt ik spannend omdat ik degene nog niet ken, en daarom niet thuis wil uitnodigen, kies ik daarom voor een jongerencentrum waar ze heel misschien wel een jamavond of dat ik iets kan regelen dat ik samen met iemand kan jammen, dat centrum staat niet al te best bekend bij de gemeente en politie enzo, maar het is de enige plek voor jammen met metal muziek. Ik ken er aantal mensen die daar komen en die zijn niet zo aardig. Wat kan ik doen, jammen wil ik heel graag.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ook schaam ik me omdat ik erg mank loop, dat helpt ook niet:(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zeg, doen!!
Muziek verbroederd en als jij je mannetje staat met andere muzikanten komt dat zeker weten helemaal goed!
Als blijkt dat jij dezelfde muzieksmaak deelt met mensen die je nu nog niet zo aardig vind denk ik echt dat deze dingen vervagen als je lekker aan het jammen bent.
Overigens snap ik dat je het spannend vind maar ik vind het geweldig als mensen hun passie volgen!
Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Schouders recht, en hoofd omhoog, even diep ademhalen en binnenstappen! Als je dit graag wil, moet je het gewoon doen; je zal zien dat je zelfvertrouwen groeit als je je eigen 'angst' weet te overwinnen. En wie weet krijg je na afloop wel complimenten van die lui die niet zo aardig lijken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou de gene met wie je daar zou willen jammen ten eerste op de hoogte stellen dat die club niet erg goed bekend staat, zeker als deze persoon er zelf ook nooit geweest is. Je kunt gewoon bij die persoon aangeven dat je het mede om die rede erg spannend vind. Mss is deze persoon heel erg zelfverzekerd in deze situaties en kan hij je op " sleeptouw" nemen.
Als je vrienden uitnodigt of de andere persoon neemt wat mensen mee, kun je met een groepje binnen stappen, dat voelt ook veiliger.
Of het bovenstaande antwoord proberen, ik geloof best dat gewoon doen, je zelfvertrouwen vergroot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe graag wil je het ?
je hoeft je niet te schamen voor een mankement, ik begrijp dat het niet leuk is om mank te lopen, maar kom op, er zijn meer mensen die iets hebben, alleen bij jou zien we het gelijk.
probeer er niet aan te denken, ga er heen en ook als je verlegen bent : gewoon naar binnen gaan (nee niet gewoon, maar wel naar binnen) en neem als je binnen bent iets te drinken en ontspan!

probeer ´t, succes !