wanneer is er sprake van wereldvrede ?

aangezien: het leger, terroristen, gangsters, maffio`s, enz.

altijd zullen blijven bestaan.

Dus wanneer is er nou wereld vrede ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zodra iedereen elkaar accepteert en resprecteerd hoe diegene zelf is. Ongeacht zijn huidskleur, uiterlijk of stijl.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Als diegenen die geen vrede willen uit het beeld zijn. vrede is een innerlijke beleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal nooit echt wereld vrede zijn, altijd zal er ergens een oorlog zijn, al was het alleen maar, voor een van de grootste industriën of tenminste één waar enorm veel geld in omgaat, de oorlogsindustrie, draaiende te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra de tegengestelde belangen de wereld uit zijn...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als -zoals je aangeeft- al die zaken nooit zullen verdwijnen is het antwoord duidelijk: Dan zal er nooit vrede zijn. Echter.. Er zijn een aantal landen waar al begonnen is met het opheffen van het leger ed.

Zodra iedereen ongehindert toegang heeft tot alle middelen die nodig zijn voor comfortabel leven zal wereldvrede kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk als straks iedereen op aarde met een chippie onder zijn huid rondloopt zodat ze alle rotte appels kunnen pakken (ergens in het jaar 2498) dan is er wereldvrede. Of op het moment dat de aarde wordt aangevallen door aliens, dan zijn de mensen ineens niet meer zo verschillend en dan kunnen we ineens wel samenwerken en dan is er wereldvrede (dan is er wel een universele oorlog, maar in ieder geval wereldvrede :D)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen, dan zal er wereldvrede zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wereldvrede als al die voorbeelden die je noemt er niet meer zijn.
Nou, in ieder geval zal de persoon er wel zijn, maar zijn intentie en daden niet meer.

Wel grappig dat je vrede associeert met geweld. Ik zou nog een stapje verder gaan. Acceptatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
we leven al in het jaar 2010 bijna en zo lang betaan er ook al oorlogen.Zodra de eerste mensen er waren ging het al mis.
Kijk maar naar de romijnen en de grieken,de saksen de noormannen en ga zo maar door.Helaas dus zal er naar mijn mening dus nooit echte wereld vrede bestaan.Altijd zullen er wel mensen zijn die het zodanig niet eens zijn met geloof,regeren,met ras,enz dat er altijd wel oorlogen en onvrede heerst.Helaas vinden deze mensen dan ook nog een hoop meegangers en ook dus tegenhangers waar door er dus onrust en onvrde ontstaat wat dan uit loopt op een volkeren ruzie,haat en nijd,en dus ook weer oorlog uit voortvloeid.
Dus helaas zit dat er niet in.De mens dat is het grootste probleem van alle ellende,pas als die er niet meer zijn dan is er wereld vrede!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dirk14;

Als iedereen bereid is een groot stuk vrijheid op te geven. De enige manier waarop wereldvrede nog mogelijk lijkt is namelijk volgens mij als deze op grote schaal (gewapend) wordt afgedwongen. Maar hoe vredig de situatie op de wereld dan in de praktijk nog is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees de tekst van het lied "imagine" van John Lennon er eens op na. Samengevat:

Imagine there's no countries
And no religion too
Imagine no possessions
No need for greed or hunger

Dus als we grenzen, religies, bezittingen en honger uit de wereld hebben geholpen, dan kan er sprake zijn van wereldvrede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen stellen als norm : de dag dat er geen wapens meer gebruikt worden om conflicten op te lossen en op zijn minst geen genocide meer gepleegd orden. Totale wereldvrede zal altijd een nobel objectief streven. Waar mensen zullen conflicten zijn, maar in deze uiterst complexe en gemediatiseerde wereld zouden deze conflicten alle oplosbaar zijn mist bemiddelaars en zonder wapens.Het vroeger adagium :"Als je vrede wilt, bereidt u voor op oorlog" van de romeinen zou nu de betekenis moeten aanemen van : geen escalatie maar een verregaande preventie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wereldvrede is een onmogelijkheid. Het gaat er van uit dat iedereen op 1 lijn zit en dat alle bronnen voor voedsel, energie en produktiegrondstoffen voor iedereen even goed toegankelijk zijn, dat er geen verschillende ideologieen meer zijn over hoe de wereld te verbeteren, kortom: dat niemand meer jaloers kan zijn op een ander.
itsme
14 jaar geleden
Zodra iedereen elkaar accepteerd zoals hij of zij is.

Wanneer dat komt? Ik geloof er niet meer in dat dat ooit goed komt. Er is te veel onrecht in de wereld. Wat eenmaal is begonnen houd nooit meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer men elkaar wederzijds met bommen blijft bestoken, dan moeten we hen een handje helpen om de weg naar vrede te vinden.
Met vredestechnieken waarvan bewezen is dat ze werken. Dit is eerder gedaan.
Bijvoorbeeld in Libanon in 1984 op het hoogtepunt van de burgeroorlog.
Vanwege de beschietingen konden de Libanezen niet naar hun werk, en enkelen van hen besloten om samen een specifieke vredescheppende meditatietechniek te gaan beoefenen die in een groep moet worden gedaan om een krachtig coherent uitstralingseffect te hebben. De naam van deze techniek is het TM-Sidhiprogramma.
Zeventig mensen die deze techniek kenden, kwamen bij elkaar in Broumana, niet ver van de fronten. Zodra zij samen hun specifieke vredescheppende meditatieprogramma beoefenden, hield het schieten op van Beiroet tot de Beka’a-vallei. Toeval?
Na een paar dagen zonder schotenwisselingen, werden alle Libanezenopgeroepen weer aan het werk te gaan. Veertig mensen uit de vredesgroep gaven gehoor aan die oproep. Daardoor nam het aantal vredestichters af en… het schieten begon weer.
De vredestichters werden teruggeroepen naar de vredesgroep om de rust te laten weerkeren. Zodra hun aantal groot genoeg was, hield het schieten weer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja aan terroristen, gangsters en maffia had ik nog niet gedacht; als ik wereldvrede hoor dan denk ik aan dat er geen landen meer zijn die oorlog voeren.

Dat Irak en Afganistan gaan opbouwen, in plaats van afbreken.
Dat Israel & Palestina éindelijk hun handtekening zetten op dat verdrag waar ze het in de jaren '50 BIJNA over eens waren. Dat soort lui zijn bijna onvermijdelijk. Gevangenissen zullen namelijk ook nooit kunnen sluiten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen grenzen en gewelddadige geloven meer zullen zijn, en dan pas als er méér dan genoeg bronnen zijn om van te leven. Dus de bevolking zal moeten inkrimpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de mens eindelijk bewust zal zijn, en in harmonie met de natuur en de medemens, en met zichzelf zal zijn.
Wanneer we van godsdiensten af zullen stappen, en het spirituele in ons zelf zullen ontdekken.
liefde is toch alles waar het om draait, een helende energie, waarin alles herstelt wordt wat kapot is.