Ik wil geld inzamelen voor een kleinschalig goed doel. Welk internettool kan ik hiervoor het beste inzetten ?

voor een arme familie in azie wil ik een klein bedrag (5 a 10 duizend euro) verzamelen zodat ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien middels de aankoop van een reistveldje en misschien een eigen huisje kunnen bouwen ( ze "wonen" nu in een "wegwaaihutje")

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

En wat doe je dan voor al die 950.000.000 andere arme families? Terzijde, tenzij deze familie in het centrum van Sjanghai woont (weet niet precies hoe ruim je Azie bedoeld), lijkt 10 mille me wat aan de ruime kant als het gaat om hulp.

Gemiddeld rijstveldje in Vietnam doet 400 dollar, stevig lemen huis 800... Waarom 10.000 euro?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgende keer waarschijnlijk andersom:)
Ten eerste geef ik persoonlijk alleen geld aan een goed doel als het het CBF keurmerk heeft. Het Centraal Bureau Fondsenwerving houdt een register bij van organisaties die voldoen aan de minimale eisen die gesteld moeten worden aan een goed doel.

Ten tweede is de vraag of internet dan wel het juiste medium is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Foster Parents Plan, nu kortweg Plan na de grote ontmaskering, stond ook op de lijst van CBF, maar het voorkwam niet dat het er toch 1 grote teringbende werd.... (excusez le moi voor het taalgebruik). Ik zat ooit te lunchen met iemand uit die kringen en die zei me: "Peter, CBF is een excuus op papier om achteraf te verantwoorden dat je de goede keuze hebt gemaakt, terwijl je vooraf verdomde goed wist dat ze aan het jatten waren." Denk dat die goede man gelijk had...
Als je 5 tot10 duizend euro een klein bedragje vindt,zou je het dan niet uit eigen middelen kunnen fourneren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit ervaring van wonen in het buitenland kan ik je verzekeren dat 5 a 10 duizend euro genoeg is voor een heel dorp. Hiernaast zou ik voor zo'n soort doel een ander motief voor het geven van geld verzinnen aangezien dit niemand zal aanspreken. Bijvoorbeeld bij een basisschool een sponsorloop of iets dergelijks regelen.

Persoonlijk vraag ik me echter af of dit geld goed besteed is. Zijn er geen betere hulp middelen zoals een opleiding?

Als je zelf je dingen maakt, ben je er trotser op dan als je ze hebt gekregen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat u op zoek bent naar een tool zoals die in de bron. Er zijn er vast meerdere, maar dat is de enige die ik ken.