Wat maakt een Glossy tot een Glossy? Alleen het glanzende papier, of zijn er meer criteria?

En wat zou een leuke Nederlandse benaming voor zo'n tijdschrift zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Megazine gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/synoniem.php?woord=glossy

Toegevoegd na 3 minuten:
Wanneer is een tijdschrift een glossy:
De gelijmde glossy heet in de drukkerijwereld 'ggg-brochure': garenloos, gebrocheerd en gelijmd. De glossy uitvoering is een A4-tijdschrift met een stevige en glanzende omslag, waarbij de rug van het tijdschrift met PUR stevig en duurzaam is verlijmd.
minimaal 32 pagina's (inclusief cover). Extra pagina's met 4 tegelijk. Maximaal 120 pagina's.
binnenwerk op zijdeglans papier van 130 g/m2; omslag (voor- en achterkant) op papier van 300 g/m2. Buitenzijde voorzien van glanslaminaat.
FSC-keurmerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gloss is schittering, glans. dus in het geval van celebrities is het bedacht. Glamour and Gloss gaan vaak ook samen.
in t nederlands zou het bijv. Glamour kunnen heten, mssr die bestaat al. en engels pakt toch iets beter dan je tijdschrift de glans te nomen. Maar ik zeg niet dat het niet kan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kenis, kwaliteit enn kunde samen met aansprekende onderwerpen vormt een glossy