Op 5 mei werden we bevrijd maar tegen een hoge prijs. Zouden we gewoon op 5 mei feest gaan vieren zou dat erg onbedachtzaam zijn naar de helden die hun leven hebben gegeven voor onze vrijheid. Daarom hebben we één dag voor het bevrijdingsfeest een dag om bij de doden stil te staan. Eerst stil staan bij de offer die is gemaakt gevolgd met het vieren van het resultaat. Lijkt me de juiste volgorde niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is de dag voor de overgave van de duitsers 5 mei 1945. De dag ervoor is daarom de dag van de dodenherdenking een dag om te denken over de jonge mannen en vrouwen die in de oorlog hun leven hebben gegeven zodat wij in vrijheid kunnen leven. Daarna op 5 mei feest omdat deze mensen hun leven hebben gegeven kunnen wij feesten.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
kun je je min ook motiveren onbekende.