Bestaat er op internet een lijst van de diervriendelijkheid van landen?

Eerder stelde ik al de vraag op welke plaats Nederland staat. Die vraag is misschien een beetje moeilijk te beantwoorden. Dus stel ik de vraag anders: is er ook dit jaar weer zo'n lijst van hoe diervriendelijk landen zijn? Zoja, heeft iemand dan het webadres?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, zo'n lijst bestaat. Opgesteld door de stichting Dierenhulp, aan de hand van meldingen van o.a. dierenartsen en organisaties, rapporten, eigen waarneming en informatie van collega organisaties. Nederland staat in de Top 10 van landen met veel dierenleed. Dat komt o.a. door het onthoornen van 600.000 stiertjes zonder verdoving, afschieten van ganzen, meldpunt schietincidenten katten, de handel in dieren via sites als Marktplaats etc, mishandelingen op kinderboerderijen, transport van dieren en slachtdieren en inbeslagname 6000 verwaarloosde dieren bij handelaren.

Je vindt het item in de bron, onder Nieuwsberichten > 26 maart 2012.
Pieter2011