Ik heb eigenlijk geen idee, zijn er in andere landen ook ínburgeringscursussen?

Naar aanleiding van Blossom's vraag over inburgeren, kwam ik op deze vragen .......

Welke dingen zou jij belangrijk vinden? Of draai de rollen eens om, zie jezelf alsof je in het buitenland gaat wonen
en werken ( of misschien doe je dat al)
Wat zijn volgens jou de belangrijkste dingen die je moet weten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Situatie Canada:
Als je als nieuw burger de taal nog niet machtig bent, mag je een fulltime cursus doen en krijg je een studiebeurs van 500 dollar per maand. Asielzoekers mogen werken ook al is hun status nog in behandeling (kunnen ze vast inburgeren en in hun eigen brood voorzien).
Je mag na 3-5 jaar verblijf een nationaliteit aanvragen. Je moet dan een examen afleggen. Hierin worden vragen gesteld over politiek en maatschappij (schoolsysteem, rechtsysteem). Nuttige dingen om te kunnen functioneren in de maatschappij. Ben je gezakt dan krijg na een tijdje weer een oproep, net zo lang tot je slaagt. Het cursusboekje wordt verstrekt, het is niet zo moeilijk dus een cursus is niet nodig, zelfstudie is meestal genoeg. Je kan niet het land worden uitgestuurd of ingekort op je uitkering als je niet slaagt: je permanent visum behou je gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, Nederland is de eerste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. In de USA is het al lang gebruikelijk om voor permanent verblijf -> staatsburgerschap een examen over de USA af te moeten leggen. Een inburgeringscursus is daar een natuurlijk onderdeel van.

About the US Citizenship Test Study Guide: The United States Citizenship Test Study Guide is designed to help applicants study and prepare for the US citizenship test. It also answers some common questions that most applicants have in regards to the naturalization process. The US Citizenship Test Study Guide can be used privately, or as a textbook in a course that prepares students for the US citizenship test. The US Citizenship Test Study Guide is clearly written so that the content can be understood by people with varying degrees of English fluency.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten niet...

Maar als je geen Nederlands kan dan moet de uitkeringsinstantie, of werkgever er voor zorgen dat alles in de bewuste taal voor handen is. Terwijl je in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje etc. de taal kunt spreken, of gewoon lijdzaam gaan zitten afwachten totdat je de taal wel spreekt...

Ik kan me een interview van Ronald Koeman en zijn assistent Edwin Sturing herinneren. Dat de heren gewoon zeiden dat de dure buitenlandse spelers Nederlands konden gaan leren, of anders op de bank plaats konden nemen. En Nederlands als voertaal juich ik toe...

Toegevoegd na 13 minuten:
Edwin Sturing is natuurlijk Edward Sturing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1600 Slag bij Nieuwpoort..... Wie van ons Hollanders weet nog waar dat over ging. Nog zo'n belangrijk feit:
834 Bonifatius in Dokkum vermoordt

Ik ben voor een actieve beheersing van onze geschiedenis, maar dan wel door Nederlanders. op de eerste plaats.

Inburgeringscursussen zijn het toppunt van minderwaardigheidsgevoel van politiek Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder een behoorlijke kennis van de Engelse taal kom je Australië niet in. En daar zou de gemiddelde Nederlander mooi op vast lopen! Andere benamingen, zelfde functies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan vraag ik me af: hoe kan een marketing manager uit het buitenland nu goede prestaties leveren in Nederland zonder de taal te spreken? Hoe kan je dichter bij de consument komen als hun cultuur niet kent? En als je niet weet wat er over je bedrijf gezegd wordt in de media en hoe de consument daarop reageert, wat zijn dan je strategieën? Mij bekruipt lichtelijk het gevoel dat buitenlandse 'hoge pieten' in Nederland niet zo goed weten hoe te communiceren naar de Nederlandse consument. Dus doen we maar gewoon wat in de rest van de wereld werkt. En vergeten we de lokale consument. De wereld is een global village...toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergat de bron! ctrol c ctrl v.... http://www.molblog.nl/bericht/Inburgeringscursus-voor-buitenlandse-marketeers/