''Stille wateren hebben diepe gronden''.Is dit waar of hebben ze gewoon niets te melden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik ben van mening dat dit waar is .....gesloten mensen kunnen zoveel denken ,zoveel voelen ,zoveel leed hebben , maar dit niet laten zien en ook veel lol hebben en dat ook nog in hun zelf ervaren....het lijkt erop dat je ze niet kunt pijlen. Introverte mensen kun je dan ook niet inschatten....en ik weet uit ervaring dat het moeilijk is zelfs bij pijn en leed je niet kunt inschatten dat dat hun bezig houdt.... en er uit eindelijk voor kunnen kiezen een einde te maken aan hun leven...... daar vind ik deze vraag heel erg opslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hangt ervan af. Verlegenheid kan ook een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stille wateren hebben diepe gronden, dat klopt helemaal...

Er zijn geen mensen die niets te melden hebben, zelfs niet de meest gehandicapte medemens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Toch kom ik ze wel eens tegen hier....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Soms wel, soms niet. Ze kunnen dommer zijn of juist slimmer dan de omringende mensen, je kunt soms beter niet je standpunt kenbaar maken aan mensen waar je de volgende dag weer mee moet samenwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat de 'stillen' onder ons over het algemeen heel wat te melden hebben maar er niet mee te koop lopen in tegenstelling tot de 'brulapen' die maar roepen en schreeuwen en hun mening verkondigen maar 9 van de 10 keer niets wezenlijks te melden hebben.

Wat mij betreft dus JA, stille wateren hebben diepe gronden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alledrie de bovenstaanden hebben gelijk.
En als aanvulling: sommige mensen hebben simpelweg geen zin in dat eeuwige gekwek dat nergens over gaat, die houden liever hun mond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PS: Inmiddels 4 bovenstaanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar +1
Dat is wel waar. Iedereen heeft wat te vertellen, meegemaakt, een mening en een oordeel. Als diegene heel stil is, lijkt die persoon saai, totdat ie z'n mond opentrekt en dan komt het eruit. Waarschijnlijk laten die gronden zo diep omdat de persoon anders altijd teruggetrokken is. Dat verschil is dan groter dan bij iemand toch al het hart op de tong heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat citaten van Lao-Tse:

Zij die spreken, weten niet. Zij die weten, spreken niet.

De grootste openbaring is de stilte.

Zwijgen leren we pas in de loop van ons leven; spreken leren wij al eerder.