Wat is nu de waarheid m.b.t de kerstoom op de Haagse Hoge School?

Volgens de media wordt er geen kerstboom geplaatst, zie deze link: http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/449346/2009/12/08/CDA-protesteert-tegen-kerstboomloze-school.dhtml

Volgens de school: Licht in de donkere decembermaand
De Haagse Hogeschool heeft dit jaar pragmatisch gekozen voor een lichtvoetige insteek voor de kerstversiering in de centrale hal. Dit jaar is gekozen voor ‘licht’, een breed en positief thema, dat tot uiting komt in de lichtgordijnen, de nieuwjaarskaart en in de ‘give and take-actie’. Dit is geen principiële keus; door het gehele gebouw staan er op vele plaatsen kerstbomen.

De Haagse Hogeschool organiseert op 17 december de vijfde editie van de XXL-Mas Party op vijf verschillende locaties in Den Haag. De XXL-Mas Party is inmiddels een mooie traditie in het Haagse studentenleven en start dit jaar op de Grote Markt met een Midnight Christmas Market. Ruim vierduizend studenten nemen hier jaarlijks aan deel.

De ‘give and take-actie’, mede georganiseerd in het kader van het milieu, duurzaamheid en het nut van recycling, behelst een ‘winkel’ opstelling op de hoofdlocatie waarop iedereen zijn of haar overbodige spullen kwijt kan en iets moois van de tafel kan pakken. De spullen die aan het eind van de dag overblijven, worden geschonken aan de Haagse Voedselbank.

bron: http://portal.hhs.nl/portal/page?_pageid=130,1&_dad=portal&_schema=PORTAL#

Waar is nu de verdraaiing ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is de insteek in de centrale hal geen kerstboom en de vermelding van de journalist hoeveel procent van de leerlingen op de school allochtoon/ van een andere cultuur is.
Daarmee wordt de indruk gewekt dat dat de reden is.
Interview daarbij een aantal mensen en stel de vraag "denk jij dat de reden zou kunnen zijn....? " en je hebt het probleem precies omschreven.

MISCOMMUNICATIE?

Toegevoegd na 1 minuut:
ps er was geen probleem, er werd een probleem gemaakt