De wereld zou een stuk boeiender worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien zo...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan welke dromen je hebt. Voor sommige zou het een uitkomst kunnen zijn, voor andere kan het rampzalig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is nooit verkeerd om je dromen te willen volgen, maar persoonlijk denk ik dan dat het een grote zooi zou worden. Er zou nòg minder rekening met elkaar worden gehouden want iedereen is immers bezig om zijn èigen dromen te volgen.

Er zou geen structuur meer zijn in het dagelijks leven, iedereen ging werken wanneer het hem of haar uitkwam (want wie droomt er nu niet wel eens van om niet meer te hoeven werken?).

Logistiek zou alles hopeloos in de soep lopen. Kinderen zouden nog meer verwaarloosd worden omdat papa en mama toch eigenlijk een andere droom hadden die ze willen volgen. Je zou overal voor gesloten deuren komen omdat niemand zijn of haar verantwoordelijkheden meer nam maar zijn dromen aan het najagen was, etc.

Ik denk dat het een ongeregeld zooitje zou worden, en dat je het beter bij èèn of een paar kunt houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Napoleon volgde zijn droom, Idi Amin deed het, Pol Pot, Adolf Hitler... maar ook Nelson Mandela en Ghandi. Ik raad iedereen aan zijn of haar droom te volgen, maar het is niet zo dat de wereld er altijd beter van wordt.
14 jaar geleden
Dromen zijn niet om te volgen, Babyfeest... Dromen zijn dromen en zij die ze kunnen verstaan, verstaan ze... Maar ze zijn niet om te volgen...

Dromen laten je passeren door slaapstanden, daar zijn ze voor... Je gaat liggen en de zwaartekracht neemt af, en je komt in een fix te liggen, de verlamde staat... En dan moet de chauffeur toestemming krijgen om de auto te verlaten... Zit er een lichamelijk trauma, dan mag de chauffeur niet uit het lichaam... En zoals je weet, moet de chauffeur er elke nacht uit, slapen noemen we dat... Dus heeft het systeem iets bedacht om het te helpen: De DROOM...

De droom laat je lichaam passeren door verschillende slaapstanden... Het is slaapsmeerolie... Meer niet...

Maar als je er verstand van hebt, kun je er van leren... Heb je verstand van vogels, dan herken je alle soorten AAN ELK DETAIL... de vlucht is karakteristiek, de roep, de plek, een veer, een dropping, een moment, alles is karakteristiek voor een soort... In het detail ken je het geheel... Maar dan moet je er wel verstand van hebben, zo ook met dromen...

En het is niet om te volgen, maar te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je als ouders je opgroeiende kinderen een aantal grondregels bijbrengt: eerlijkheid, mededogen, matigheid en geduld, er zijn nog meer van dit soort zaken, dan kan je een kind zonder het verder een specifieke richting op te duwen, groot laten worden.

Als je dan aandacht hebt voor zijn kwaliteiten en het de kans geeft die te ontplooien, dan kan dat kind zijn droom volgen en een uitgeballanceerd mens worden.

Je droom volgen heeft niets te maken met lui zijn of je niet voor anderen willen inzetten. Je droom volgen heeft alles te maken met het optimaal gebruik maken van je persoonlijke kwaliteiten. Het kunnen laten zien wie je bent en je daardoor onderscheiden van anderen. Dan kan je de weg bewandelen , die speciaal bij jou past en dat alleen is DE DROOM.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 maakt wel duidelijk dat er veel ouders zijn die dit verzaken bij hun kinderen.
Mijn persoonlijke doelen zijn wel te realiseren!
En daar doe ik het voorlopig mee!
Een droom realiseren daar komt zo veel meer bij kijken, dat gaat hem nu helaas nog niet worden.
ALs alle mensen hun dromen waar zouden maken, denk ik dat het een ongeregeld zooitj zou worden op de wereld.
Wat als meerdere mensen dezelfde droom zouden hebben? Chaos!