Wat de langste straatnaam is, hangt af van de rekenmethode. Als we alleen kijken naar straatnamen uit één woord en zonder leestekens, dan is de Haaldersbroekerdwarsstraat in Zaandam (Noord-Holland) met 26 tekens de langste naam, gevolgd door de Blindeliedengasthuissteeg in Dordrecht, de Reijmerstokkerdorpsstraat in Gulpen, de Borgercompagniesterstraat in Hoogezand, de Noordscharwouderpolderweg in Heerhugowaard en de Noordhollandschkanaaldijk in Amsterdam met 25 tekens.

Tellen namen die uit meerdere woorden bestaan wel mee, dan zijn de langste namen de Burgemeester Jonkheer Hesselt van Dinterstraat in Pijnacker[2] (42 tekens, de spaties niet meegerekend) de Burgemeester Baron van Voerst van Lyndenstraat in Gramsbergen (41 tekens) en de Burgemeester Baron van Voorst tot Voorstweg in Tilburg (38 tekens).

De kortste straatnamen zijn de A en de B in het Zuid-Hollandse Ottoland.

In België strijkt de Burgemeester Charles Rotsaert de Hertainglaan (41 tekens, de spaties niet meegerekend) in het Oost-Vlaamse Maldegem met de eer van de langste straatnaam van het land. Ook 41 tekens, maar met spaties meegeteld, is de Zeventien Eskadrille Lichtvliegwezenlaan in Balen.

Was op zich best makkelijk te Googlen ;)