Wat zijn echte ouderwetse "fatsoen manieren"?Die iemand een Heer maken? Of een Stijlvolle dame?

Zoals: De deur openhouden voor een dame en niet als eerst gaan zitten in een restaurant..
Hoed afnemen bij begroeting...

Toegevoegd na 18 seconden:
Fatsoen normen liever gezegd..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ha, die ESVW;

Echt fatsoen en beleefdheid komen van binnenuit. Als er een stelsel van regeltjes voor nodig is, wordt het gekunsteld en zit er geen betekenis achter. Eigenlijk weet iedereen uit zichzelf ook wel 'hoe het hoort'.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als je je in de oude fatsoensnormen wilt verdiepen verwijs ik je naar onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ouderwetse fatsoen normen zijn wat vervaagd door de emancipatie.
Maar er ook zijn normen die in het hedendaagse niet meer gebruikt worden.
Maarrr... fatsoen normen opbouwen begint in je opvoeding. Krijg je van je ouders mee.
Hoe meer voorbeelden je een kind geeft en hoe ontvankelijker het kind ervoor is hoe beter hij/zij zich dit eigen maakt
Ook in de latere studie richting zal op zeker moment het punt komen dat men zich bewust wordt dat normen en waarden wel degelijk in invloed hebben om goed te staan in de maatschappij.