Mogen schilders zomaar wekenlang een joekel van een steiger in je tuin laten staan, terwijl ze al lang klaar zijn met het schilderen van je huis ?

Er schijnt nog wel iets te moeten gebeuren bij mijn bovenburen, maar daar hebben ze totaal geen haast mee.
Ze gaan eerst een stel andere huizen schilderen in een andere straat op een andere steiger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met de schilders of het bedrijf bellen en vragen waarom hij er al zo lang staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je huurder bent zou je aan de verhuurder kunnen vragen hoelang het nog gaat duren. Als je koper bent, dan aan de VVE.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg Toeristje ;-) Als ik van jou was dan zou ik van deze noodsituatie gebruik maken om er een hangmat aan te bevestigen, zo kan jij deze zomer heerlijk de toerist in eigen tuin uithangen... In afwachting geef ik je een + als troostspijs.... jaja spijs je hebt het goed gelezen.... spijs bij de BBQ die jij voor alle GV-ers mag organiseren als die stelling er deze zomer nog staat.... er zitten wellicht een paar sterke binken bij die wel blijf weten met zo'n stelling... maar haal er wel op tijd die hangmat weer af hé - hahaha Groetjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ze hebben em vanmiddag gelukkig weggehaald, dus dat met die hangmat gaat niet meer lukken :)
Als ze nu nog alle andere rondslingerende steigerpijpen, planken, en potjes en pannetjes meenemen, ben ik helemaal blij.

Het beste antwoord

Indien de eigenaar (ingeval van appartementencomplex is dat het algemeen bestuur) van de tuin toestemming heeft gegegeven om die steiger daar te laten staan dan kan je daar als huurder of zelfs als 'in minderheid akkoord zijnde' mede-eigenaar weinig tot niets aan doen.

Je kan hooguit informatie inwinnen over de mogelijke reden en over de eventueel voorziene tijdslimiet van dit ongemak.
Wellicht is er een verklaring die ook voor jou redelijk lijkt, een verklaring waarvan het nut jou nu ontgaat.
Dus vraag er gewoon naar en verplaats je ook eens in de situatie van degene(n) die de stelling daar 'staanrecht' verlenen.
Je doet er jezelf een groot plezier mee want...
weten en begrijpen vermindert de wrevel ;-)

Anyway.... Have Fun Any Way!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je zal dat moeten voor lief nemen.
Hier staat al een jaar een zeer grote emmer van de schilder. die blijft ook staan tot de schilder hem ophaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou , tot nog toe, heb ik het voor lief genomen, maar ik vind het wel lang duren nu. Het is nu net mooi weer om in de tuin te zitten en bezig te gaan, en met die steiger daar , en andere rommel is er geen zon meer, en heb ik geen ruimte om te bewegen. Met een achtergelaten emmer zou ik minder problemen hebben. minnetjes zijn niet van mij trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je huurder bent zou je aan de verhuurder kunnen vragen hoelang het nog gaat duren. Als je koper bent, dan aan de VVE.