Benader ik turks winkelmeisje, en zo ja, hoe?

1 1/2 straat verder zit een turkse winkel.
vader, zoon, en dochters zijn volop in touw om er wat van te maken.
een van de dochters, rond de dertig, komt erg sympathiek op me over, maar spreekt erg slecht nederlands.
kan ik haar uitnodigen af en toe thee bij me te komen drinken en de taal te oefenen?
zo ja,hoe breng ik dat zonder haar voor het hoofd te stoten?

14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plus voor je vraag omdat ik dit zo lief van je vindt ;-)

Het beste antwoord

Het is makkelijker dat je vrouw bent. Want als man is het moeilijker vriendschap te sluiten met een turkse vrouw zonder wantrouwen op te wekken bij de ouders.
Hoe benader je haar dan...?
Je zou kunnen beginnen met regelmatig in de winkel een praatje met haar houden. Vraag bijv. naar Turkse lekkernijen en recepten. Probeer een vriendschap te laten groeien. Als het moment daar is, spreek je gewoon een keer af. Of je zegt dat je haar graag wilt helpen om de taal NOG beter te leren.
Ik zou niet zomaar naar binnen walsen, haar ontvoeren, om dan bij jouw thuis schooltje te gaan spelen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
hahaha vics, nee dat was niet het plan ;)
probleem is dat het een drukke zaak is, maar ik ga idd zover mogelijk eerst wat contact zoeken.
goed advies!

Andere antwoorden (6)

je zou haar een keer uit kunnen nodigen en als het wat klikt kan het mischien wel vaker,
of eerst in de winkel een paar keer een praatje met haar maken zodat ze je een beetje leert kennen eerst
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
dat is het probleem, het is retedruk in die winkel.
en hoe breng ik het, zonder haar voor het hoofd te stoten?
rebecca
14 jaar geleden
ja je kan heel geintereseert doen in turkse dingen dat je daar wat over wil weten,
dan voelt ze zich mischien ook wel goed doordat ze jou kan helpen met iets,
mischien op tijden naar de winkel gaan dat het nog wat rustig is, smorgens vroeg ofzo
Ze is een volwassen vrouw.Vraag het haar gewoon.Misschien is ze er helemaal niet van gediend maar dat zie je dan wel.Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer sympathiek idee Rieneke! Je kunt haar uitnodigen door het haar rechtstreeks te vragen,maar misschien zal ze eerst toestemming van haar man of vader moeten vragen. Zorg er wel voor als ze komt,dat je met haar alleen bent,of desnoods met een paar andere dames,maar geen mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik volg een leer werk traject bij de BAM en veel mede collega's van me zijn Turks en Marokkaans. Ik merk alleen positieve reactie's als ik aanbied om ze te helpen met de Nederlandse taal. Dus ik stap op haar af en bied het aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag of je bij haar op de thee mag komen... Dat zou ik doen, dus niet naar mij laten komen, maar daarheen gaan, als het kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met Merhaba? Is het ijs meteen gebroken....

(betekent goeiendag)