Wat verdient een straatmuzikant?

Wat verdient een straatmuzikant, gemiddeld, per uur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Het hangt er voor het grootste deel van af, waar ze hun muziek maken. In een drukke winkelstraat of op een plein is het volgens mij minder, dan naast de ingang van AH of de Hema - als je zelf beladen met lekkere dingetjes of kadootjes uit de warme winkel de kou weer instapt, is er gauw zo'n 50c munt uit je wagentje in de viool- of accordeon-kist gegooid....Ik was bij mijn vader in het Gooi, vorige week, en zag 1 en 2 euro-munten glinsteren tussen het koper - hij speelde sinterklaasliedjes, en de mensen glimlachten naar hem en liepen neuriënd door....

Maar ik denk dat de decembermaand ook voor straatmuzikanten een goede maand is - je bent dan toch veel meer in een 'geef'- mood dan normaal op een willekeurige verregende door-de-weekse dag.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hier in het centrum zit er eentje, waarvan ik inmiddels het vermoeden heb dat hij meer op haalt dan dat hij van de sociale dienst krijgt aan bijstand...

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja. Per uur was de vraag...

Ik ga uit van zo'n 7 á 8 euro per uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt een beetje aan de kwalitiet van de muzikant. Bij ons in de stad is er ook een straatmuzikant en die moet er wel wat bijverdienen om zichzelf en zijn familie te onderhouden. Hij verkoopt ook cd's en werkt daarbij ook nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is wel eens onderzoek naar gedaan. Ik geloof dat ze blij kunnen zijn met ongeveer 15 euro per dag. Het is niet zoveel in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel afhankelijk van de kwaliteit en waar in welke stad deze muzikant staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het sterk afhangt van zijn/haar muzikale kwaliteiten. Ik hoor af en toe klanken.......

Toegevoegd na 8 minuten:
En...., van de opbrengsten gaat natuurlijk óók nog belasting af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Christoph heeft precies uitgerekend hoeveel hij verdient: ,,Gemiddeld 60 cent per minuut, en als het goed gaat 1 euro per minuut.’’ Aan deze 60 euro per uur kunnen de meeste straatmuzikanten niet tippen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een straat muzikant verdient geld...

Hoeveel dat hangt van de kwaliteit van de muzikant af en van waar hij zich bevindt en van het moment...

Dus ik kan je geen uitputtende lijst geven van namen van straatmuzikanten en hun overeenkomstige inkomsten per uur, gemiddeld... En ik zal je voorspellen die ik niet de enige ben die je niet kan antwoorden specifiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te veel om alleen brood van te kopen, en te weinig om de huur van te betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzelf speel vaak in Amersfoort en samen met mijn vriend verdienen wij zo'n 20-40 euro per uur. Conclusie: Als je vind dat je te weinig verdient met bijvoorbeeld vakkenvullen en je hebt de tijd om wat liedjes te oefenen, probeer dan eens te spelen in jouw dichtsbijzijnde stad of dorp.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je geeft hier al antwoord op je eigen vraag. :)