ik ben bang! een collega van mij stuurt mij dreigings berichten via facebook! wat kan ik doen?

hij beweert dat ik met mijn dronken kop roddels door vertel via de telefoon , en anders gaat hij mijn lelijke rode kop ff verbouwen! ik weet écht van niks!!!
ik ben er mee naar de leiding geweest maar die schuiven het af met het antwoord ; wij kunnen er niks aan doen ,wat zou jij zelf willen ? morgen moet ik weer naar mijn werk en hoop dan wederom een gesprek met mijn leiding te krijgen maar durf al bijna niet meer heen te gaan! help!

Toegevoegd na 17 uur:
ik heb hem 5 maand al ontvriend/ uit mijn vrienden bestand gehaald?

Toegevoegd na 17 uur:
ik bedoel 5 maand geleden! en mij vandaag ziek gemeld!

Toegevoegd na 2 dagen:
Allereerst veel dank voor jullie antwoorden , ik heb er zeker wat mee gedaan , vanochtend weer naart werk gegaan wat op een super explosie stuite tussen mij en mijn coördinator , met wie ik een gesprek wou , wil zij niet en ik kreeg de wind van voren!!! (waar iedereen bij zit!) ik ben naar huis gegaan en heb de baas op haar privé nummer gebeld , er komt ma. een gesprek met die collega en dan gaan we kijken of er een andere plek voor mij is!!! ik heb al gezegd dat ik helemaal niet weg wil , word niet op gereageerd! nou moe!!!!! nou zit ik nog meer in de stress, fles wijn kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de directie stappen hiermee... Dit mag niet. Jij hebt recht op een veilige werk omgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ziekmelden voor zo'n blaaskaak? kom nou zeg.... vraag hem wat je gezegd zou moeten hebben, en van hij als deze spannende onzin heeft gehoord. vertel hem dat je dit niet gedaan hebt (confronteer in zijn bijzijn de andere persoon er desnoods mee)
geloofd hij het niet dan is dat niet zijn probleem maar dat van jou. dreigen mag niet dus hier kan je melding van maken bij de politie. ook op je werk moeten ze zorgen voor een rustige werkomgeving. ze zijn wel degelijk verplicht je college hier op aan te spreken aangezien de werkomgeving veilig moet zijn zoals mobie ook aangeeft.

Het beste antwoord

Ik weet niet of je een vertrouwenspersoon of een arbo-arts hebt bij jou op het werk, maar ik zou via hen nogmaals een gesprek aangaan met je leiding. Ook zou je samen met je vakbond je werkgever aanspreken, je hebt namelijk recht op een veilige werkplek (dat gaat niet als je bedreigt wordt).
Mocht je niet serieus genomen worden en de man die jou bedreigt niet aangepakt worden, dan moet je je ziek melden! Op die manier kun jij je werkgever dwingen actie te ondernemen.
Documenteer alles! Bewaar de bewijzen die de van de bedreigingen hebt en maak verslagen van de gesprekken die je hebt met de leiding, vertrouwenspersoon, arbo-arts, elk telefoontje dat gaat over dit onderwerp, mail over dit onderwerp, enzovoort. Laat dit tekenen door degene met wie jij gesproken hebt met de datum erbij!
Als deze meneer niet wordt aangepakt door je werkgever en je hebt je al ziek gemeld, dan aangifte doen tegen deze meneer en melden dat jij al via je werkgever geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen.
Ook zou je kunnen overwegen deze man een brief te sturen met jouw kant van het verhaal, geef daarna kort samen wat jij van hem verwacht (dat hij jou normaal behandeld!). Zorg dat je geen verwijten opschrijft. Voeg deze brief in je dossier.

Heel veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wat je kunt doen, is hem allereerst 'ontvrienden' van Facebook (met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig), en hem dan morgen op de man af vragen waarom hij die rare praatjes verkoopt. Dat doe je natuurlijk niet alleen, maar in het bijzijn van enkele andere mensen.

Je leidinggevende heeft in principe niks te maken met wat jij op sociale media doet, maar komt wel in beeld als het gaat om werkgerelateerde dingen. Maar ik raad je ten sterkste aan om het eerst zelf proberen op te lossen voordat je er mee naar je baas stapt. De kans is groot dat je collega zelf straatlazarus was toen hij dit bericht typte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen ga ermee naar de politie en doe aangifte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je eigen veiligheid, melding doen bij politie. En ja inderdaad ontvrienden, en dan heb je geen last meer van die persoon. Verzamel bewijs, wat hij allemaal tegen je hebt gezegd en meenemen naar politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou naar de politie gaan en zoveel mogelijk bewijs verzamelen, dus alle berichtjes die hij naar jou stuurt opslaan. Ook moet je vooral niet op de berichtjes reageren! Ik hoop dat het lukt en niet te veel zorgen maken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als eerste:
zet je privacy instellingen zó dat je facebook alleen zichtbaar is voor je vrienden, dat alleen zij kunnen zien wat er op je facebook staat. OOK VAN JE STATUSUPDATES!!!

Als ie tussen je vrienden staat: verwijderen én BLOKKEREN!! Dat kan via PRIVACYINSTELLINGEN onderaan. Hij kan dan je profiel niet meer zien, en er dus niet meer op komen en dus geen berichten sturen en jij bent er online vanaf!

Kijk gelijk waar je hem nog meer als "vriend" hebt staan. Op hyves kan je ook iets dergelijks doen: je moet hem eerst ontvrienden, en dan op zijn profiel klikken op blokkeren.

MOcht ie je emailtjes gaan sturen: neem een ander emailadres, en op je oude emailadres markeren als SPAM!

Verder, probeer er met hem over te praten, desnoods mét de leidinggevende samen!!

En ten tweede: iemand online bedreigen mag ook niet, alles uitprinten en naar de politie stappen, zonder bewijs sta je met je rug tegen de muur. ZOWIEZO DOEN!!

Dat kan je ook doen als je dat gesprek hebt met hem, je print ALLES UIT, en je kopieert het voor jezelf, het tweede versie neem je mee naar je werk en confronteert hem ermee! En dat kan je ook meenemen naar je leidinggevende!! Zodat hun en hij ook weten dat jij niet uit je nek staat te kletsen!

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog een optie
eerst aangifte doen, daarna naar je huisarts en met zijn/ haar hulp (even tijd rekken) je morgenochtend ziek melden.
Als je aangifte gaat doen, probeer iemand mee te nemen, die je vertrouwt en goed kent.
Ook naar de dokter is het soms prettig als je iemand bij je hebt.

Denk er over na (misschien slaap je al!).

Sterkte en Succes morgen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een afdruk van de roddels en de bedreigingen die je van hem krijgt en ga met dit bewijsmateriaal naar de politie en doe aangifte. De rest dat komt dan vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zoiezo heel erg laf van degene.. die via social media iemand. probeert bang te maken.. het blijkt dat mensen meer via social media pesten en dreigen als de identiteit van de dader niet bekend is of nauwlijks achterhaald kan worden.. en als dat het wel het geval was dan zouden mensen niet zo snel via social media pesten!! Dus ik vraag me af .heb je wel de goeie persoon te pakken als dader? ,
wordt de emailadres van de dader niet door iemand anders gebruikt?, misschien is degene gehackt waarvan die zelf niet eens op de hoogte is.

het is zoiezo handig om wat je nu hebt te kopieren en ergens op te slaan o
f printen voor bewijs verzameling . maar wat je vooraf kan doen is een gedsprek met. diegene aan gaan ( met anderen erbij) en vragen wat nu zijn probleem is?, en als er iets is wat in verleden is gebeurd dan laten jullie het allebei erbij . maar mocht diegene nog steeds doorgaan dan is het doen van aangifte met eerder verzamelde bewijzen heel belangrijk.

Gesprektip: ik heb onlangs gemerkt dat je niet lekker in je vel zit, en ik heb ook gemerkt dat het blijkbaar iets met mij te maken heeft. Wil je nu precies uitleggen wat er aan de hand is?

Ps. succes en sterkte