zijn er in alle landen subculturen zoals wij die hebben?

dan bedoel ik als voorbeeld: zijn er in egypte ook gothics, hiphoppers, alto's, hipsters en dergelijke. zijn er landen waar dit soort stijlen helemaal niet voorkomen? en waardoor komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (5)

Je hebt ze overal wel, maar in sommige gebieden heb je ze minder. Dat kan komen door geloofsovertuiging of door een overheersende cultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die zijn er idd, zij het dat het in sommige landen welk ondergronds moet, omdat men daar niet zo ruimdenkend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In veel landen zijn allerlei subculturen, alleen niet altijd even zichtbaar.
Veel hangt af van de informatievoorziening, in b.v Noord-Korea zullen waarschijnlijk niet zoveel subculturen zijn. Geen info, geld, mogelijkheden, en om te beginnen verboden door staat / religie.
Dat laatste komt meer voor, verboden maar toch stiekem aanwezig.
Ik hoop niet dat je van iemand een lijst verwacht met wat waar bestaat en waar niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elke cultuur komen ook subculturen voor. Die subculturen zijn niet altijd zo gemakkelijk te herkennen als de voorbeelden die jij noemt. Een subcultuur kan ook afhankelijk zijn van bijvoorbeeld een dialect (verschillende streken in een land), of door een hobby die men deelt.
Wij maken in Nederland allemaal deel uit van meerdere subculturen. Iemand kan bijvoorbeeld Limburger (1) zijn, en padvinder (2) en topsporter (3) en Hazes-fan (4), allemaal tegelijk. Niet al deze subculturen zijn aan de buitenkant te herkennen.
Zo heeft elk land subculturen. In Spanje kan iemand ook wel topsporter zijn, maar Hazes-fan ligt wat minder voor de hand. Daar zullen dan weer andere subculturen voorkomen (in Spanje heeft men die stierenvechtercultuur, die wij weer niet hebben)

Antwoord is dus: ja. Er zijn overal subculturen, maar niet persé zoals wij die kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in alle landen zijn er subculturen zoals wij (Nederland!) ze kennen en hebben. De meeste subculturen in Nederland zijn typisch Westerse verschijnselen, zo ook de voorbeelden die je opnoemt zoals Gothics, hiphop, alto's etc. Er zijn wel verschillende culturen en die culturen hebben ook subculturen maar dat is nog lang niet hetzelfde zoals wij die hebben in Nederland of er moet sprake zijn van een internationale subcultuur. In bepaalde culturen/landen zijn de door jou opgenoemde subculturen zelfs bij de wet verboden (denk bijv. aan Iran, Saudi Arabie, Noord-korea etc.)