Wat zijn kenmerken van een claimcultuur?

Er wordt gezegd dat in de VS een claimcultuur heerst en dat we volgens sommige in Nederland ook die kant opgaan. Maar wat zijn de kenmerken van een claimcultuur in en land?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees maar wat vragen terug op gv, hoe vaak hier niet geroepen wordt of ze iemand kunnen aanklagen. Om niks!

Het beste antwoord

Een claimcultuur heeft 2 kenmerken : ten eerste : het aantal rechtszaken waarbij een schadevergoeding wordt geëist toe . Ten tweede : neemt de gemiddelde hoogte van de geëiste schadevergoedingen toe .