Ik zie in Amsterdam en Utrecht veel wildgeplakte stickers hangen. Hoe zit dat? Valt dit onder wildplakken of betalen de verspreider soms vergunning?

Ik zie echt enorm veel stickers hangen, betalen die bedrijven een vergunning soms? Of is dit echt wildplakken? En worden er serieus boetes uitgedeeld aan die bedrijven die de stikkers verspreiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Vaak worden in een regionale kranten vergunningaanvragen aangekondigd op pagina van de gemeente. Zo kun je zelf controleren of de stickers er legaal hangen of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de APV van Utrecht en Amsterdam staat vermeld, waar en hoe je mag aanplakken. Plakken buiten de aangegeven plaatsen valt onder wildplakken. De boa's van de gemeente en ook de politie kunnen hier tegen optreden.

Een vergunning voor dit wildplakken is er niet te krijgen.
12 jaar geleden
Hallo, bedoel je misschien de Kony stickers?
Dat is een welgerichte actie, zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koni Mex? Nee, die ken ik niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Aarsvarken, als je een vraag stelt, lees dan ook aub het antwoord, dit gaat over Kony, lees de link maar, dan had deze vraag niet gesteld hoeven worden, beetje flauw