Dit jaar heb ik nog niets gebruikt van mijn ziektekosten.Nu is mijn vraag met de griepprik ophalen ben ik dan m'n no claim dan kwijt?

no claim zie dat als de 150 euro die iedereen per jaar als eigen risico geld heeft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

De griepprik wordt betaald door de staat, niet door je ziektekosten verzekering!

Al vraag ik me af of het voor jou invloed zou hebben om hem wel of niet te nemen?

Toegevoegd na 4 uur:
Overigens geldt dit alleen als je een oproep hebt ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cantare zegt dat de staat die betaald, dus het kost je blijkbaar niets.
Maar als je iets anders nodig hebt aan medicijnen of zo dan kosten die niet gelijk 150 euro.
Alle kosten die je maakt tot 150 euro moet je zelf betalen, dus bv medicijnen die 15 euro kosten dan betaal je 15 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er nog verzekeringen met een no-claim dan, dat systeem is toch afgeschaft?

Helaas heb ik hier geen goede bron voor, maar ik ging ervan uit dat het nu om een eigen risico gaat, dus als je bepaalde zorg nodig hebt betaal je de eerste 150 euro zelf en daarna gaat de verzekering pas betalen, maar even los van de vraag of dit vaccin gedekt wordt door de verzekering (volgens mijn folders en zo hoef je het in ieder geval niet zelf te betalen als je in een risicogroep zit) krijg je die 150 euro volgens mij gewoon toch niet meer terug tegenwoordig.

Mijn antwoord is dus: Ik denk niet dat je zelf hoeft te betalen, maar volgens mij krijg je die no-claim niet teug omdat het een eigen risico is geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt je krijgt geen 150 euro terug, de termen no claim en eigen risico worden door elkaar gehaald.
Het is trouwens alweer 155
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd no claim bestaat niet, het is gewoon je eigen bijdrage welke wettelijk is vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgend jaar is het eigen risico i.p.v. € 155,00 € 165,00, en geen no claim idd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke van die twee opties is het nu? Ik ben chronisch ziek, dus ik betaal die 155 euro toch wel, ik weet het om die reden niet meer, maar ik meen opgevangen te hebben dat het al eigen risisico is.
alle zorg via de huisarts valt niet binnen het bestek van je eigen risico ( jij noemt dat no-claim...)

het zou hoogstens kunnen zijn dat je de kosten van de ent-vloeistof zelf moet betalen omdat die wel binnen je eigen bijdrage valt... maar dat is zeker minder dan € 150...

Toegevoegd na 3 minuten:
als je binnen de risicogroep valt betaal je geen eigen risico voor de griepspuit...

het eigen risico is trouwens dit jaat € 155...

en het is niet zoals een aantal jaren geleden dat je een no-claim bedrag terug krijgt als je er geen aanspraak op hebt gemaakt...

tegenwoordig is het zo dat je gewoon de eerste € 155 zelf moet betalen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat dacht ik dus ook.
Wanneer je tot de risico groep behoort die de griepprik krijgt aangeboden, dan hoef hiervoor niets te betalen.
Je kunt de priepprik indien gewenst ook halen wanneer je niet tot die groep hoort. Het bedrag is volgens mij beneden de €50,00.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen,deze prik(als je in een risico groep zit) word betaald door het ministerie.