Zouden 'geboortehoroscopen met voorspellingen' in Nederlandse media verboden moeten worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Nee, het is ongewenst om dat in een wet te stoppen.
Mensen mogen best larie opschrijven, als ze daar plezier in hebben.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijv. opschrijven dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden?
AWM
14 jaar geleden
Oh ja, ik had moeten schrijven 'onschuldige larie'. Dank je voor de aanvulling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar... Zijn die voorspellingen wel altijd onschuldig? Voor mensen die er echt in geloven, kan 't misschien hele nare bijwerkingen veroorzaken.
AWM
14 jaar geleden
Ik zou bijna zeggen: Zulke domme mensen verdienen dat ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar niet-domme mensen kunnen weer last hebben van beslissingen van domme mensen.
Nee.

Er is vrijheid van meningsuiting. Er is ook vrijheid van het verkondigen van onzin.

Als er geen onzin mag worden verkondigd, kan er nooit iets nieuws worden ontdekt. Veel nieuwe ontdekkingen worden in het begin als onzin beschouwd.

Continentverschuiving, radioactiviteit, kosmische straling, de aarde die rond de zon draait in plaats van andersom, de relativiteitstheorie, penicilline, vaccinatie tegen pokken, enzovoort enzovoort enzovoort  --  alles was in het begin onzin, omdat het tegen de gevestigde kennis inging.

Daarom moet je onzin mogen publiceren.

De bijwerking daarvan is, dat ook bewezen onzin gepubliceerd mag worden. Die bijwerking is echter minder ernstig dan het tegenhouden van bijna alle vernieuwingen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee, we worden al genoeg betutteld wat dat betreft. Ik geloof er zelf niet in maar als ik het ergens tegenkom dan wil ik wel graag zèlf de keus kunnen blijven maken of ik het wel of niet lees, hoor, of zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat zou verboden moeten worden omdat het totaal geen wetenschappelijke grondslag heeft...

(En ik zeg alleen ja, omdat iedereen nee antwoord)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat een geldige reden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, anders is het hetzelfde antwoord en kan derhalve gewist worden...
AWM
14 jaar geleden
Zullen we die norm eens loslaten op wat er hier geschreven wordt?
Van iedereen met een beetje gezond verstand mag je verwachten dat ze de zin en onzin van dergelijke dingen kunnen herkennen. Niet alles hoeft in een wet vastgelegd te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor waarom zouden ze verboden.

is maar een bijgeloof.

En mensen vinden het leuk om eenskeer zijn/haar horoscoop te lezen..haha

ik lees hem ook wel eens.

en weet je wat de gekste is

ze komen juist uit.. haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er mensen zijn,die in dit soort flauwekul geloven zou dat idd het beste zijn. Vooral als ze naar aanleiding van zo'n stukje dingen gaan doen,waar ze anderen schade mee kunnen berokkenen!